Dag 7 Speyer - Ehmingen, 127 km (836 km) - Reisverslag uit Speyer, Duitsland van Anita Marle - WaarBenJij.nu Dag 7 Speyer - Ehmingen, 127 km (836 km) - Reisverslag uit Speyer, Duitsland van Anita Marle - WaarBenJij.nu

Dag 7 Speyer - Ehmingen, 127 km (836 km)

Blijf op de hoogte en volg Anita

10 Juli 2014 | Duitsland, Speyer

Dag 7 Speyer - Ehmingen, 127 km (836km).

Wat een heerlijke dag. Vertrokken na een slecht wedstrijd, waarbij twee ploegen speelden die niet wilden verliezen. Angst en voorzichtigheid troef en wachten op een foutje van de ander.

REACTIES
Wij gingen vandaag wel weer voor de winst. Dat kan niet anders met zo ontzettend veel reacties op waarbenje.nu en facebook en alle appjes die we krijgen van jullie. We genieten daar enorm van! Soms te komisch, soms met goede tips, soms gewoon opbeurend en gewoon lief, maar wat vinden jullie van deze.... Hahaha

Het Bestuur van de Nederlandse Obesitas Vereniging volgt de prestaties van Anita met belangstelling en bewondering. Anita bewijst dat ook obese mensen tot grote sportieve prestaties in staat zijn. Mogen wij u benaderen om in 2015 tijdens onze jaarvergadering een inleiding te houden om lotgenoten een hart onder de riem te steken ?
Wij zullen op onze site http://www.obesitasvereniging.nl/ een linkje naar jullie blog plaatsen. Goede reis verder !

Die Anita, nooit geweten dat zij bij de doelgroep hoort. Straks krijgen we ook nog een reactie van de annorexia vereniging... Kom maar op, prachtig, maar een beetje vreemd.

We vertrokken later weg uit Speyer door die stomme penaltys. Het was erg leuk bij Gerrit en Tess. Gerrit had voor ons de beste hotelkamer van heel Speyer geregeld met ontbijt, zodoende gingen we pas 9.45 weg, nadat ik zijn oplader terug had gebracht naar zijn huis.

DE ROUTE
We vertrokken met droog weer, 15-18 graden en de hele dag nagenoeg geen wind. Een verademing. Snel bij een fietsenwinkel wat olie gekocht om de ketting te smeren (door al dat water wel nodig) en de bandjes op te pompen. De eerst 40 km naar Bruchsal ging grotendeels door een groot bos. Lekker koel, helemaal alleen, je kon niet fout rijden, heerlijk. In Bruchsal lekker koffie gedronken met appeltaart en het Kasteel van de buitenkant bekeken. Vervolgens een hotelletje besproken, was weer lastig, er zit toch veel vol. Op naar Bretten, Pforzheim naar Weil der Stadt. Een mooie rit, met goede fietspaden, maar wel veel pittige klimmetjes van 8, 10 en 12%. Deze dagtrip was een zware. Maar prima. We lagen op schema om net na 4 uur in het hotel aan te komen net voorbij Weil der Stadt.

HOTELPECH
Wat een aggenebbes (hoe schrijf je dat eigenlijk) hotel, we hadden 's-middags gebeld, maar de kamer was nog niet klaar. Het stonk er, we wilden de kamer zien, maar dat werd hem niet. We vluchten die tent uit... Maar dan. Toch nog een kilometer of 10 voor mooi 4**** hotel. Een beetje verwennerij mag wel. Rijden we prompt natuurlijk de verkeerde kant weer uit. En weer zoeken naar de Route. Geen mens op straat, dan ben je zo weer een half uur verder. Even een colaatje gedronken bij een benzinepomp en we knallen naar Ehmingen, waar we 19.00 aankomen. Prachtig hotel, maar wel vol, we moeten naar een dependance. Het is inmiddels wel ruim een kilometer verder. Als je weet hoelang die kilometer duurt en hoe zwaar die mentaal is.... Pffff.
Wel een schitterende kamer, dat dan weer wel, voor 1 persoon opgemaakt... Kun je dat weer gaan regelen....het is al half 8 en we willen eten....

Afijn, net heerlijk Italiaans gegeten en morgen wordt het weer beter en warmer. Nog een paar zware dag naar de Alpen!

Hoogtepunt van de dag: FaceTime met de kinderen! Fijne vakantie Jelle!! Ooh oh Cherso hij komt eraan...

• 10 Juli 2014 - 22:08

Moon:

Deze dag voor 90% een opsteker !!! En seekers helemaal als kers op de taart lekker om de Kids te kunnen zien en horen !! Slaap lekker ....
    Ennehhhh met Jelle gaat het helemaal goed komen, de boter thuis gelaten

• 10 Juli 2014 - 22:09

Aernout:

Ik weet niet wie deze verslagjes schrijft, J of A , maar voorwaar er is tot nu toe verborgen gebleven schrijf talent.
    Ik lees het met plezier en goede reis nog.

• 10 Juli 2014 - 22:10

Johan:

Elke dag kijk ik weer uit naar jullie ervaringen van de dag, wat zou er vandaag weer gebeurt zijn. En wie zien dat jullie elke dag weer dichter bij het doel komen. Chapeau, een diepe buiging vanaf onze kant voor het doorzettingsvermogen van jullie twee. Hulde

tot in rome

• 10 Juli 2014 - 22:12

Edith:

Wat heerlijk dat jullie na een paar rot dagen ( met regen ,veel wind en vallen) maar wat blijven jullie positief weer een fijne dag hebben gehad.en wat schieten jullie al op al 836 kilometer achter de kiezen super hoor.
    Voor morgen weer alle goeds gewenst en we kijken weer naar de volgende mail uit.

• 10 Juli 2014 - 22:19

Marjorie:

Wat een feestje om elke dag jullie belevenissen te lezen.
    Elke dag weer genieten.

Heel veel succes samen!!

• 10 Juli 2014 - 22:26

Leonie :

Wat een leuk verhaal weer en wat een giller, de obese vereninging hahaha! Hoe komen ze er bij?! Nu maar weer lekker genieten in het hotel, dat hebben jullie wel verdiend. Ik vind het enorm knap hoor de afstanden die jullie fietsen! Veel succes de komende dagen en geniet er van. Dikke kus, Leonie & Andre

• 10 Juli 2014 - 22:27

Anouk:

Hoi lieve buurtjes. Tis echt te grappig van die obesitas stichting. Geniet lekker van de luxe in jullie hotel. Jullie hebben t verdiend. Dikke x Anouk

• 10 Juli 2014 - 22:35

Marga En Arjan:

Respect voor deze prestatie. Ik had de 125 km ook anders ingeschat. Niet echt rekening gehouden met de kleine dingen die altijd gebeuren. Die heb je niet tijdens de ronde van Noord Holland. Maar vandaag klinkt of jullie dat inmiddels achter jullie hebben gelaten. Wij blijven het volgen.

• 10 Juli 2014 - 23:01

Gitte & Peter:

Hoi Anita en Johan,
    Echt leuk om te lezen jullie verslagen, top geschreven. Jullie maken wat mee elke dag. Vooral blijven schrijven. Heel veel plezier nog.
    Gr. Gitte

• 10 Juli 2014 - 23:47

Ma&pavama:

Fijn zo'n dag en verdiend. Grandioos en positief verhaal. Ach, zonder tegenslagen zou het mogelijk toch ook saai worden. Des te groter straks de victorie. En jullie willen toch je doel bereiken? Dat wordt loon naar werken en meer voldoening. Nog een paar dagen en dan nog minder dan de helft? xxx

• 10 Juli 2014 - 23:51

Mariola Rasch-versteege:

Johan en anita, wat n heerlijke verhaaltjes iedere keer weer! Doorzetten en genieten, 2 zeer belangrijke dingen deze reis! Morgen weer n heerlijke dag toegewenst zonder strubbelingen! Kanjers!!

• 11 Juli 2014 - 00:25

Marja:

Lekker zo een dagje met goed weer en bijna geen wind, wel mentaal lastig dat je dan aan het eind toch nog 1 k door moet om een goede slaapplek te krijgen. Weet je nog Anita een paar jaar geleden de Elfstedentocht samen? Is niks meer nu je dit eenmaal gedaan hebt!! jullie zijn samen sterk en het komt elke dag weer goed!! Bikkels, trots op jullie.....

• 11 Juli 2014 - 01:11

Jane:

Een hele diepe buiging!!! Wat moeten jullie diep gaan! Respect hoor!
    Dikke kusssss Jane

• 11 Juli 2014 - 09:07

René:

Was het niet de obesifietstas vereniging?

• 11 Juli 2014 - 10:28

Peter N. Te Z.:

Yo JohAnita,

Wat gaan jullie snel zeg. Respect!!! Geniet er van, ook van de dingen die fout en/of moeilijk gaan.
    Goed voor de verhalen.

Hugs 'n' Kisses. Peter

PS Jullie doen het al beter dan Froome, Richeze en zelfs Jezus...Jezus Hernandez!

PS2 Tip voor als jullie de bergen over moeten...gewoon in het dal blijven rijden

• 11 Juli 2014 - 10:34

Frans En Lia:

Hoi,

zie je wel. Het regent nooit 3 dagen achterelkaar :). Fijn dat jullie nu weer goed fietsweer hebben. Scheelt ook valpartijen. En nog een weetje: de laatste kilometers zijn altijd het zwaarst. En zeker wanneer je nog door moet omdat er geen plaats in de herberg is. Hebben jullie al B&B geprobeerd? Kunnen verrassend luxe zijn.

Veel plezier vandaag en ik kijk alweer uit naar het volgende verslag.

Groeten,

Frans en Lia

• 11 Juli 2014 - 11:14

Lienke:

Hoi lieve mensen.
    Wat een prestatie leveren jullie en dan ook nog zo n leuk verslag schrijven. Je kunt het zelfs in de krant zetten zo goed geschreven. En , Anita, obesitas ? Zijn ze gek geworden. Hoe komen ze erop !!! Blijf erin geloven kanjers , chapeau !!

• 11 Juli 2014 - 14:00

Reinierkreuger :

Zit heerlijk in het stoeltje bij het Gardameer en lees dagelijks het verslag.
    Geniet er van en wij zij. Alvast in Italië. Het weer is goed. Kijk uit naar morgen.

• 11 Juli 2014 - 15:29

Lana:

Wat een kanjers zijn jullie! Ken weinig mensen die zo veel positivisme uitstralen als jullie en dus twijfel ik geen moment dat jullie dit kunnen en gaan halen!
    Echt gaaf, geniet er van! En bedankt dat jullie ons mee laten genieten!
    XX Lana

• 11 Juli 2014 - 19:25

Marc:

Hallo Johan en Anita,

Ik zit net jullie reisverslag door te nemen. Respect voor jullie onderneming en alles wat je daarin tegen komt. Erg leuk om jullie verhalen te lezen. 7 dagen onderweg en al deze afstand afgelegd......Petje af. 120 kilometer per dag.
    Veel succes weer de komende dagen en ik lees jullie nieuwe verslagen wel weer.