Dag 8, Ehmingen - Pfullendorf, 119 km (955 km) - Reisverslag uit Pfullendorf, Duitsland van Anita Marle - WaarBenJij.nu Dag 8, Ehmingen - Pfullendorf, 119 km (955 km) - Reisverslag uit Pfullendorf, Duitsland van Anita Marle - WaarBenJij.nu

Dag 8, Ehmingen - Pfullendorf, 119 km (955 km)

Door: Johan en Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

11 Juli 2014 | Duitsland, Pfullendorf

Dag 8, Ehmingen - Pfullendorf 119 km (955km)

Zo, het was me het dagje weer wel...

Na het appartementen-ontbijt van een appel, Nespresso en een croissant, zaten we deze keer al om 8.15 uur op de fiets. Lekker vroeg omdat we er weer zin in hebben!
Het is mooi weer, hoewel we later toch nog even de regenjassen aan moesten doen, en vrijwel windstil.
We rijden naar Mauren op naar Altdorf. We proberen aldaar een 5 kilometer onverharde weg te ontwijken, wat natuurlijk op omrijden komt te staan en uiteindelijk niet lukt. Maar wat een mooie tocht door het natuurgebied "Schonbruch". Wederom een grote Buizerd die vlak over ons heen vliegt en voor ons gaat vliegen. Echt gaaf. We zijn helemaal alleen in dat natuurgebied, waar de zon door de bomen schijnt, het nog vochtig koel is van de natte dagen en de ochtenddauw.
Daarna volgt weer een mooie verrassing, want het plaatsje Tubingen, wie kent het niet, is zeer pittoresk, met gondels in het riviertje de Neckar. Tijd voor een bakkie koffie met erdberenschnitt. We zitten lekker in het zonnetje en genieten en lachen ons soms te barsten over melige humor.

WEER PECH
We rijden Tubingen uit en pssssssh. Anita weer een lekke band. Een behoorlijk gat in haar buitenband. Helaas, band verwisselen, maar de patronen om het bandje op te pompen werken niet, een onderdeeltje kwijt (bleek later toch in het tasje te zitten). Met een klein handpompje je helemaal de t*f*s pompen tot een lam arm, en weer verder. Wel op zoek naar een fietsenzaak. In Mossingen niet heel ver later zit er een aan de route.
Onze fietsen mogen wel een beurtje hebben. Anita aan nieuwe buitenband, versnellingen weer afgesteld, nieuwe remblokken, ketting schoongemaakt en banden weer om 8,5 bar. Johan zijn fiets heeft een groter probleem. De as van zijn achterwiel staat op opgeven, er moet een nieuw achterwiel in. De fietsenzaak heeft geen racefietsen, dus we moeten ermee door. Het kan goed gaan, maar hij kan ook elk moment breken. De mecanieker haat Bondrager wielen, 'shit from USA'. Dus Mariola, geef je het even door aan Mark?

LULLEN EN POETSEN
Al met al zij we veel tijd kwijt met dit oponthoud. Het is al twee uur en we hebben pas 60 km afgelegd. We hebben gisteren avond al een hotel besproken, dus we zijn net op de helft en al 6 uur onderweg. En nog niet eens gelunched... En de Schwabische Alp nog voor de boeg.
We gaan ervoor. Niet lullen maar poetsen. De alp valt mee, klimmen kunnen we we wel, hoewel het natuurlijk energie vreet. Voor het eerst nemen we een gel. Later stoppen we bij een slager (goede tip Gerrit) om broodjes met verse vleeswaren te kopen en door te fietsen.

BONNY AND CLYDE
We zijn in inmiddels de grootste wildplassers van Duitsland, want we gaan zeker een keer of 6-7 per dag even langs het kantje. Aan ophouden doen we niet. Vandaag kwam daar ook nog wildpoepen bij, want als het opkomt als poepen... Uitgerekend in een dorpje kan Anita het niet meer ophouden. Ach een beetje compost is vast niet erg....

AFDALING
Van de Schwabische Alp is het 40 kilometer afdalen met vals plat naar Sigmaringen (ook een prachtige plaatsje). We rijden dit stuk ruim 30 gemiddeld, door op het grote blad door te rammen. Een prachtig landschap maakt dit de mooiste afdaling ooit. Lommelrijke bossen, idyllisch beekje de Laucher, mooie akkers en schilderachtige kleine dorpjes maken deze afdaling schitterend. Heerlijk. Van Sigmaringen nog 25 km naar ons hotel, langs de Donau, en weer een paar stevige felle korte steile klimmetjes maken dat we ons weer meesterlijk voelen als we aankomen in een goed hotel. Helaas geen wasservice, dus met kleren en al onder de douche (tip van onze fietsenman Mark Rasch, van Versteege Wielersport).

ETEN
We hebben er net gegeten, maar je zag de bediening denken, wat zijn dat voor types, die de hele saladebar leeg eten, liter radler per persoon naar binnen werken en nog een soepje en een hoofdgerecht eten.

Moe en voldaan, is een heerlijk gevoel, wat nog niet went...

Hoogtepunt van de dag: Jelle is aangekomen in Cherso...3000km in 3 uur..

• 11 Juli 2014 - 21:58

Esther:

Iedere dag is het weer smullen van jullie verhaal:
    Je vraagt je af wat jullie vandaag weer doorgemaakt hebben, ging het smooth, was er materiaalpech, zijn jullie omgereden, hoe is het hotel, en...hoe is het weer?
    Echt een belevenis, waar je je hele leven op kunt terugkijken!
    En een inspiratiebron: ik zit al te verzinnen wat wij kunnen gaan ondernemen :))
    Dus...petje af, ik verheug me op het verslag van morgen en we blijven jullie volgen!
    Morgen over de 1000 km!!!

• 11 Juli 2014 - 22:04

Frans En Lia:

Yes,

we zijn de eerste!!!!! Mooi hé dat fietsen en de omgeving geniten zoals het is. Dat is zo fantastisch aan lange afstand fietsen. Juliie gaan helemaal goed. Zorg op tijd voor een nieuw achterwiel, want hoe verder van Nederland hoe moeilijker het wordt. Ik ben een een uur of 4 op zoek geweest naar een neiuw achterwiel en met heel veel mazzel er één gevonden. Je kan overigens altijd de ANWB inschakelen.

Groeten,

Lia en Frans

• 11 Juli 2014 - 22:11

Arjan En Marga:

Wat liggen incasseren en genieten toch dicht bij elkaar! Zet hem op, de eerste 1000 in zicht!
    XXX

• 11 Juli 2014 - 22:27

Jannie En Andries:

Fijn weer jullie verhaal te lezen. hoop dat je gauw een nieuw.wiel vind en koop dan ook een paar nieuwe banden ,voor het .... veel.plezier en geniet van de natuur ..

• 11 Juli 2014 - 22:43

Marja:

Nog eventjes en jullie kunnen de "bratwursten" inruilen voor "kaiserschmarn", koolhydraten kunnen jullie goed gebruiken!! En dan maar te zwijgen over de heerlijke pasta's en lasagnes die op jullie wachten!!! Zet m op Anita en Jo, snel zoeken naar een nieuw achterwiel, voordat het mis gaat!!! Succes morgen XXX

• 11 Juli 2014 - 22:55

Anouk:

Zet m op. Wel even zorgen voor een nieuw wiel. Lijkt me veiliger. Fijn dat Jelle goed is aangekomen. Volgens mij gaat t allemaal goed naast ons. Zie steeds wat andere fietsen of scooters dus ze hebben t gezellig. X Anouk.

• 11 Juli 2014 - 23:13

Ricardo:

Wat een verhaal, schitterend hoop dat je as het nog
    Even volhoud. Succes en Gr Ricardo

• 11 Juli 2014 - 23:14

Wim Kleef:

heerlijk jullie verhalen maar het advies om veel te eten zal ik niet geven gezien jullie voorbeeld rol voor de vereniging van obesitas. Maar poepen in het wild moet een geweldige ervaring zijn. Pas op als je met een pol stro afveegt. Gezien de schade aan jullie fietsen en banden had er wel een volgauto meegemogen, uiteraaard hadden wij als de rest van de toe maar teuntjes graag ons opgeofferd. Persoonlijk kijk ik uit naar de rest van jullie geweldige avontuur mogelijk omdat in de toekomst dat is met de teuntjes door Nederland te doen.
    Ik wens jullie nog veel goede kilometers toe. En pas goed op.
    groetjes wim en len

• 11 Juli 2014 - 23:16

Herman/Ria:

Hallo Johan en Anita , nou , nou, jullie beleven nogal wat. Johan een tip , mocht je zo gauw geen achterwiel vinden dan neem je hem er uit en monteert hem aan de vooras van Anita dan heb je een tandem en het voordeel is dat jij alleen maar hoeft te sturen !!! en Anita al het trapwerk moet doen !!!!! De vrouwen kennende zal je daarna wel van plaats moeten veranderen. Houw jullie taai en hopelijk fijn weer en geen pech , groetjes Herman/Ria

• 15 Juli 2014 - 21:31

Pauline:

Haha poepen in het wild! Ik denk dat ik van de lach totale verstopping zou krijgen hihi. Ik hoop dat je een beetje privacy had anita :-)