Dag 6 Schwabenheim - Speyer, 115km, afzien... - Reisverslag uit Speyer, Duitsland van Anita Marle - WaarBenJij.nu Dag 6 Schwabenheim - Speyer, 115km, afzien... - Reisverslag uit Speyer, Duitsland van Anita Marle - WaarBenJij.nu

Dag 6 Schwabenheim - Speyer, 115km, afzien...

Blijf op de hoogte en volg Anita

09 Juli 2014 | Duitsland, Speyer

Dag 6, Schwabenheim- Speyer, 115 km (709 km), afzien...

Het was een heerlijk hotel, waarvan de eigenaar zich afvroeg of het een nationale sport is Nederland... Zoveel mensen die op de fiets naar Rome gaan. Hij heeft zeer regelmatig van die gasten in zijn hotel. Grappig. Vandaag ook weer iemand ingehaald met Reitsma boekje op het stuur.

De regen kwam met bakken uit de hemel, en dan moet je toch even slikken en elkaar oppeppen. Vinden we dit echt leuk???
Ja, we gaan. Voorgenomen niet naar de groene fiets bordjes te kijken maar ons stipt te houden aan de Reitsma route en dat heeft de hele dag goed uitgepakt, perfect, zo wordt de puzzelrit eigenlijk leuker.

VALPARTIJ (deel 2)
In de tour de france was het een zware dag met eindelijk weer een glorieuze winnaar, Lars Boom, maar wij zagen ook af. We waren al snel doorweekt, het was maar 10 graden, en een windjack is geen regenjas. Koud dus. Door de regen is er heel veel vuil op de weg, veel boerenland-weggetjes, met veel modder en scheuren in de weg. Boem klets, daar lag Anita. Ze reed en gleed in een scheur in het wegdek en vloog over het stuur heen. Au, au. Even bijkomen, want je schrikt enorm. Het blijkt te gaan. Als twee natte 'renkatjes' gaan we verder. Zere knie en zere hand.

KOUD
De stuurtas is niet helemaal meer op zijn plaats en daar moeten we wat aan doen. Shit... Een lekke band voor Anita. De scheur eist zijn tol. Want door de schrik verlies je veel energie en je staat stil, we zitten te klappertanden op de fiets. Zeiknat en zo koud. Bij een tuincentrum staan we onder overkapping en band te verwisselen. Met de stikstof patroon is het bandje weer perfect hard (de tip van Martijn ter harte genomen, er moet snel weer verse lucht in... ). Gelukkig komt er een ouder echtpaar kijken wat we aan het doen zijn, en die vrouw ziet de knie van Anita bebloed. Gelijk in actie met verband, schoonmaken. Echt top zo'n Truusje....

We rijden langs een industrieterrein en gaan op zoek naar een winkel voor regenjacks. Gelukkig, in de aanbieding. We zijn al zeiknat, maar het scheelt behoorlijk. We komen langs een fietsen winkel, nieuwe lucht in de banden en de stuurtas repareren, ook weer voor elkaar. In een konditorei gaan we koffie drinken en eten. We zijn al bijna vier uur onderweg en hebben pas 30 km afgelegd.

SPEYER
We gaan verder in de zeikregen. En natuurlijk windje tegen, of schuin tegen. Maar met de routekaarten gaat het goed en dat geeft meer en meer moraal. De fietspaden zijn op dit stuk erg goed, soms hagelnieuw, dus ook dat zit mee. We rijden nog even langs de MacDonalds om weer op te warmen en wat weinig voedzaams naar binnen te werken. Speyer is niet ver meer, nog 35 km. Het laatste stuk is o.a. een fietspad van circa 15 kilometer over een dijk. Perfect asfalt, maar wel windje tegen. Vinden we niet erg meer. Uiteindelijk komen we 17.00 uur aan in Speyer, wat een mooi dorp, prachtige Dom kerk, prachtige winkelstraat en daar staat hij, GERRIT. Hij wacht op ons! Daar wordt je warm van...

GERRIT en TESS
Het weerzien met de broer van Johan is erg warm, hij is net getrouwd, zit ook nog volverhalen en werkt momenteel bij SAP, in Waldorf. Gerrit brengt ons naar het hotel en nu zijn we bij zijn tijdelijke appartement. Tess heft heerlijk gekookt, iedereen Oranje gekleed of versiert. Laat die Argentijnen maar komen.

Tot morgen!

Hoogtepunt: vlakbij Speyer staat iemand zijn straat schoon te spuiten met een tuinslang, wij vragen of we ons en de fietsen mogen "douchen", dat mag, leuk praatje. Prompt komen er nog vier verkleumde fietsers aan en vragen hetzelfde... Haha.

• 09 Juli 2014 - 20:42

Jannie En Andries:

Ik hou heel veel van jullie. Wat een kanjers

• 09 Juli 2014 - 20:52

Arjan En Marga:

Ontzag voor jullie prestatie in slecht weer. Blijf op die fiets zitten, geen wedstrijdje "wie het meest valt" hoor! Hopen dat ie Nederlandse voetballers net zo'n bikkels zijn als jullie! XXX

• 09 Juli 2014 - 21:10

Herman/Ria:

Hallo stoere fietsers uit Zandvoort, wat regen en wind betreft moeten jullie daar aan de kust toch wel wat gewend zijn! Zeg Anita, in Gennep vertelde je even snel dat je in de laatste week in Rome 50 jaar wordt en dat is een feestje!! Ik heb zo is op de website van het Vaticaan gekeken maar in die week had Franciscus geen verjaardagsfeestje staan en er was ook nog geen zaaltje gehuurd dus die Johan van jou moet nog wat regelen. Kan die het beste contact opnemen met Antoine Bodaer!!! Fijne dag morgen en sterkte , Herman/Ria.

• 09 Juli 2014 - 21:15

Arnold:

Tsjongejonge, al het slechte weer hebben ze wel voor jullie opgespaard. Nu zal dat toch wel een keertje op zijn? Maar jullie zijn niet klein te krijgen, en het wordt nu alleen nog maar mooier.

• 09 Juli 2014 - 21:24

Frans En Lia:

Hoi,

jullie moeten echt afzien zeg!!! Ik kan wel zeggen het regent nooit de hele dag maar volgens mij moet dat worden het regent nooit 3 dagen. Althans dat hebben wij nog nooit meegemaakt.

Zoals ik gisteren ook al zei "Doe een beetje voorzichtig" vallen is niet leuk en kan goed zeer doen. Maar wat een afstand hebben jullie al afgelegd. Nog even en jullie fietsen in de zon.

Groeten,

Frans en Lia

• 09 Juli 2014 - 23:03

Margret:

Helden zijn jullie...

• 10 Juli 2014 - 07:44

Lucia:

Doorzetters, met deze instelling halen jullie opzeker de finish. Geniet ervan

• 10 Juli 2014 - 08:46

Gerrit:

Het was gezellig gister. Helaas, helaas, nederland er weer uit op de ouderwetse manier: strafschoppen. hoop dat je toch goed geslapen hebt.

Maar het goede nieuws: het wordt warmer en er valt minder regen. Alleen af en toe een bui.

Blijkbaar heb je nog niet genoeg bagage want je hebt gewoon mijn adapter gepikt. De oranje spullen kunnen nu wel aan de wilgen gehangen worden.

Volg de gele bordjes naar Hickenheim, Walldorf (je kunt nog langs komen voor een kop koffie en en broodje bij SAP, gebouw WDF08, Otto-Hahn-Strasse 25), St Leon in Rot en vervolgens Bruchsal. Daarna moet je het je maar weer je Theo Reitsma Tom Tom volgen.

Veel plezier & warmte,
    Tess & Gerrit
    P.S. voor asfaltweg, klinkerweg, hobbelweg, GAT IN DE WEG!!! Niet vallen.

• 10 Juli 2014 - 15:50

Jacqueline :

Wat een mooie verhalen! Heel veel succes en sterkte samen. Mooi om te lezen dat jullie allebei doorzetters zijn! Nu hopen op droog weer. Geniet ervan!

• 10 Juli 2014 - 19:48

Pauline:

Net de voorgaande dagen gelezen, respect hoor!

• 10 Juli 2014 - 20:29

Jaap De Geus:

Geen zwembroek(pak) bij jullie?
    Knap dat jullie zo positief blijven met al die regen en kou.
    Maar je leert zo ook dat er een hoop vriendelijke en behulp samen
    mensen zijn. Veel succes verder. Volg jullie op facebook