Dag 16, Ferrara - Ravenna 98 km (1791) - Reisverslag uit Ravenna, Italië van Anita Marle - WaarBenJij.nu Dag 16, Ferrara - Ravenna 98 km (1791) - Reisverslag uit Ravenna, Italië van Anita Marle - WaarBenJij.nu

Dag 16, Ferrara - Ravenna 98 km (1791)

Blijf op de hoogte en volg Anita

19 Juli 2014 | Italië, Ravenna

Dag 16, Ferrara - Ravenna 98 km (1791 km).

Gegeten in Ferrara, via tripadvisor. Dan kom je op verrassende plekjes. Een restaurant waar je straal voorbij zou lopen, als je het al zou vinden, en als je binnenkomt, alsnog besluit, laat maar. Toch gaan we kijken wat het wordt. De kok is twee keer zo breed als wij, dus wellicht eet hij alles zelf op. We worden positief verrast. Het eten is veel. Heel veel, en heel lekker. Een fles wijn voor een tientje, heerlijk plaatselijk pasta, een Barbecue van jewelste als hoofdgerecht. Kokkie... Echt iets voor jouw...wel na het eten, grappa en likeuren...

De volgende ochtend, Johan heeft iets teveel genuttigd van de dranken, tja die fles moet toch leeg en achterop de bagagedrager meenemen is ook geen optie. Dus leeg drinken dan maar! En dat voel je de volgende ochtend, Johan! Beetje brak maar zoals altijd s'avonds een man, s'morgens een man !!!!

We verlaten het prachtige Ferrara, na nog wat rondfietsen in de ochtend (het is de meest fietsvriendelijke stad van Italië) en boodschappen doen (eten en drinken, vooral veel drinken), gaan we op pad naar Ravenna.

Lange wegen windje tegen, maar eenvoudig. Je kunt bijna niet verkeerd rijden. Dus na tien kilometer gaat het gas erop. We knallen 25-28 km/per uur tegen de wind in. Handen in de beugels en gewoon de rechte wegen volgen. Door het zweten hoef je minder te plassen, en het terrasje voor de koffie wat we kozen was geen succes, vanwege de vele vliegen. Dus doorgaan en lekker tempo rijden. Via het plaatsje Anita waar we natuurlijk even stil staan voor de foto, komen we langs een meer, wat in het boekje staat als vogel reservaat, met wellicht flamingo's. We zien ze, grote groepen staan keurig in het water. Echt mooi om te zien. Via een pontje gaan we verder naar San Alberto, waar we behoorlijk verkeerd rijden. 4 km de verkeerde kant op, en dus 4 km weer terug. Daar word je niet vrolijk van. Maar het zijn altijd, elke dag weer ....die verdraaide laatste loodjes.

In Ravenna, wacht ons weer een schitterend hotel. Een grote Suite, met alles erop en eraan. We zijn er al om 14.00 uur. We worden sterker en sterker, we zijn niet eens echt moe...

We twijfelen nog even om naar het strand te fietsen, 17 km, en 17 weer terug. Dat doen we toch maar niet....
We gaan Ravenna bekijken en weer lekker eten.... Hopen we, weer via tripadvisor iets gevonden. Leve het internet....

Maar eerst nog even facetime met Stan en Jelle, die veilig terug is uit Chersonissos. Heerlijk om onze mannen even te spreken.
Ook nog even contact met paps Piet, die zit net als wij voor de tour de france. Jaja, je moet je collega's blijven volgen.

Geniet van t fijne zomerweer in Nederland, en tot morgen. Het begin van de Appenijnen komen eraan.....
Ciao

• 19 Juli 2014 - 18:22

Joop Van Nes Jr.:

'facetime met Jelle en Stan' is meervoud, dus......die veilig terug zijn!! Gein!!

• 19 Juli 2014 - 19:00

Wiesje:

Hey bikkels zo te lezen ontstaat er een vorm van verslaving:) tja kan ook de verbeelding zijn en dat er bij mij een vorm van verslaving ontstaat om jullie belevenissen te lezen;). Geniet ervan veel plezier en veilige kilometers, knuffels M&M

• 19 Juli 2014 - 19:18

Arjan En Marga:

Die kok lijkt me wel iets voor de kookclub!!! "we zijn niet eens meer moe", Wouw dat klinkt goed. Ja,. die laatste kilometers lijken geen probleem te gaan worden met de geweldige conditie die jullie extra hebben opgebouwd de laatste twee weken. Succes in de Appenijnen!
    XXXXX

• 19 Juli 2014 - 19:21

Frans En Lia:

Hoi,

Inderdaad je wordt elke dag sterker en wanneer je dan in Rome aankomt ben je in topconditie en wil je eigenlijk de onderkant van de laars ook nog fietsen. Fijn dat het nu zo goed gaat. Restaurantjes waarvan je denkt laat maar bestaan niet in Italië en de flessen kan je niet meenemen en moet dus leeg. Is ff doorbijten de volgende ochtend, maar het komt altijd goed.

Fijne dag morgen.

Lia en Frans

• 19 Juli 2014 - 19:45

Arnold:

Na de eerste lange lange dagen met pech en afzien is het Grote Genieten nu toch wel echt begonnen. En Anita, als je weer terug bent in Nederland dan rijd je iedereen uit het wiel! Behalve Johan dan natuurlijk....

• 19 Juli 2014 - 21:32

Kokkie:

Pfffff jaloers.....
    Hoewel, dan alleen om de lekkere dingen die jullie eten.
    Het is trouwens heerlijk om tussen de regels door te lezen hoeveel positiever jullie zijn....
    Dus laat die Apenijnen maar komen...die boelen straks hetzelfde als de v.Lennepweg omhoog fietsen....tenzij je natuurlijk teveel limoncello drinkt...

Suc6 en keep them Rolling....(is ook meerfout) :-)

• 19 Juli 2014 - 22:36

Papa Piet En Mama Truus:

Lieve schatten,wat gaat het goed met jullie jullie genieten van alles
    Lekker eten en de mooie en leuke dingen die op jullie pad komen,het is fijn dat jullie het
    Nu wat rustiger aan kunnen doen ,en wij genieten van de verslagen elke dag die jullie schrijven,en heel veel mensen met ons heerlijk om te lezen ,nog een paar dagen dan zien we elkaar weer .veel liefs van ons Papa en Mama.

• 19 Juli 2014 - 22:41

Gerard En Tonny :

Hallo beste mensen, eindelijk heb ik jullie kunnen vinden, mijn petje af voor wat jullie , voor elkaar krijgen. Veel groetjes uit Gennep, en rustig doortrappen maar , tot de volgende keer.

• 19 Juli 2014 - 23:15

Lenneke:

Dit was een dag van genieten volgens mij. Prachtig dat meer en wat leuk het plaatsje Anita.
    De foto met dat pontje lijkt Nederland wel.
    De mannen gaan morgen weer fietsen. Volgens mij moeten ze meer trainen, want jullie fietsen ze er helemaal uit!!!!
    Fijne dag morgen. Kijk weer uit naar het volgende verslag.
    Liefs Wim en Lenneke

• 20 Juli 2014 - 00:27

Ma&pavama:

Als je met een kater op schoot start, ben je dan tot grotere prestaties in staat? Dat verhoogt de tempi (=mv) maar en is om 14.00 al aan de meet. Voor de witte trui komen jullie niet meer in aanmerking, maar wie heeft de gele of de bolletjestrui van jullie. Het begint toch echt op fietsend-op-vakantie-zijn te lijken hoor. Ach, dat was toch ook het doel? Maak het leuk af. Lieve gr.van ma&pa en van Ni&Mi die hier vandaag arriveerden. Arriver=frans voor aankomen. xxx

• 20 Juli 2014 - 01:23

Marja:

Dat wordt afzien voor mij als ik straks nog met je wil fietsen Anita!!! Op naar de Appenijnen!!! Het aftellen is begonnen......

• 20 Juli 2014 - 17:29

Rita Hartgers:

Nog even, en jullie zijn in Rome. Dat moet toch een geweldige ervaring en overwinning zijn.
    Jullie hebben zo'n een conditie, wie weet gaan jullie ook terug op de fiets, gaat vaak sneller dan heen.
    (grapje) Nog heelveel fiets plezier en groetjes vanuit Zandvoort.