Dag 11, Kappl - Prato allo Stelvio 111 km (1293 km - Reisverslag uit Prato, Italië van Anita Marle - WaarBenJij.nu Dag 11, Kappl - Prato allo Stelvio 111 km (1293 km - Reisverslag uit Prato, Italië van Anita Marle - WaarBenJij.nu

Dag 11, Kappl - Prato allo Stelvio 111 km (1293 km

Door: Johan en Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

14 Juli 2014 | Italië, Prato

Dag 11, Kappl - Prato allo Stelvio 111 km (1293 km)

We zijn over de alpen in Italië! Aan de voet van de Stelvio (die gaan we later nog weleens beklimmen).

REITSMA
Die Hans Reitsma is geweldig, wat een tocht hebben we vandaag weer gehad. Werkelijk over de mooiste weggetjes, langs snelstromende beekjes en rivieren, watervallen, bossen, akkers, vogels, boerenland en natuurlijk de alpen, de bergen. Een groot compliment voor zijn gekozen weg, en dat wij dat als een puzzelrit aan het doen zijn.

HOTELS en MESSI
Inmiddels hebben we elf hotels gehad. Je merkt wel grote verschillen. Soms voel je bij de entree al een spanning... Heb je weer gasten. Bij hotel buchel keken ze ons bijna weg. Wat is het toch belangrijk dat je je vak verstaat en dat is ook in de horeca, mensenwerk.
In het Gennep van Herman en Ria was het erg goed bij de Reiziger en gisteren voelden we ons echt thuis bij Edelwijs in Kappl. Daar was de gastvrouw Manuela zo hartelijk, de bediening perfect, het eten vier gangen (ik maak wel wat voor jullie), en het restaurant was in huiselijk sfeer, we lagen prompt op de bank de finale te kijken. Leuk potje overigens, wel weer een verlenging. Duitsers blij, Messi niet. Hij blijft toch de allerbeste. Manuela en Lionel verstaan hun vak.

DE ROUTE
Via de hartelijke uitzwaai bij hotel Edelweis van Manuela, weer even langs bij Helga. Ze was thuis en haar ogen vielen uit haar hoofd.... Haha echt grappig. Gelijk de wintersport besproken voor kerst. Inmiddels 9.30 op de fiets, naar een fietsenwinkel.

Mariola van Versteege zei nog tegen ons, neem wat extra remblokjes mee. Dat hebben we gelukkig gedaan, 5 kilometer na Kappl, een fietsen winkel met Mountain bikes. Even de bandjes weer oppompen en de remblokken vervangen. De wielen houden het goed. Na tien uur vertrekken we pas echt. We dalen af naar Landeck, dan naar Ried en weer Zwitserland in, via het Samnaun gebergte. Werkelijk een prachtige afdaling naar Martina, een grensplaatsje. Daar heerlijk gegeten. Het is al wel weer twee uur voor we de 2e Alp gaan beklimmen van 8 kilometer lang. Anita heeft het best zwaar. Vermoeid van gisteren en ja dan na 60 pittige kilometers weer een berg voor je snufferd. Huppakee, het is mooi weer, vrijwel geen wind, lekker rustig trappen. Af en toe even de Sherpa hulp van Johan en een uurtje later komen we boven aan op 1500 meter. Weer geflikt. Nu 10 kilometer langzaam doorklimmen naar Rechsen aan de See. Via een schitterend pad, via Naunders, komen we aan bij het grote meer, dat bekend is van ook een alternatieve elfstedentocht. Helaas voor Johan, er lag geen ijs. We zitten al in Italie! En dus een terras zoeken, maar gek genoeg, een terras is er niet bij, dan maar naar een supermarkt en zelf even aan de See liggen. Het is al 16.00 uur en we moeten nog dertig, waarvan een fikse afdaling. Maar je weet het nooit precies. Het gaat op en af, best pttig nog....maar dan eindelijk begint het grote zoeven, een kleine 20 kilometer gaat het naar beneden en we komen half 6 aan in ons hotelletje.

RITUEEL
Een vast ritueel is inmiddels ontstaan, inchecken, bepalen waar we eten, fietsen opruimen, Wifi codes opvragen, en de was (laten) doen. Bij de meeste hotels doen ze het voor ons, een eurootje of 5-7. We hebben ook al drie keer met kleren en al onder de douche gestaan. Dit hotel (gasthof) heeft muntjes, kunnen we zelf de was doen. Nou ja we....
Douchen, tassen legen, een blogje schrijven en het erop zetten duurt soms het langst door de slechte internet verbinding. Dan lekker uit eten, een wandelingetje en een beetje praten over het leven.

Het was een heerlijke mooie dag.

GEWELDIGE REACTIES:
1. Joop, Johan schrijft, Anita vult aan.
2. Als iemand er een boek van wil maken, graag ik neem de eindredactie wel voor mijn rekening.
3. Ik zoek nog iemand die van de foto's en filmpjes die we maken (een stagiair, een professional of een enthousiaste amateur) die het leuk vindt om een echte film te maken van al de losse stukjes. Weet jij iemand laat het ons weten.
4. We veel appjes en reacties gehad of we geen rustdag houden. Nee dat doen we niet. We nog een week na Rome vrij, dan rusten we wel weer.
5. Frans en Lia, de enige echte afstand-fietsers met veel ervaring die we kennen, we komen nog terug op het werkende 'brein' en het lichaam. Dat er iets bijzonders gebeurd staat wel vast...
5. Wat een reacties op onze tocht en ontberingen van gisteren. Iedereen ontzettend bedankt!! Superlatieven schieten hiervoor te kort.

Tot morgen.

• 14 Juli 2014 - 21:09

Bas Van Baarsen:

Kijk nu al uit naar jullie verslag, morgen...:)

• 14 Juli 2014 - 21:19

Elken:

Mooie dag gehad zo te lezen, wat is het bijzonder mooi dat we elke dag mogen meegenieten van jullie prachtige reis! Iedere avond kijk ik er naar uit, en lees jullie belevenis WOW, toppers!!!! Xxx

• 14 Juli 2014 - 21:21

Esther:

De blog van vandaag straalt positiviteit uit.
    Jullie hebben je super goed herpakt!
    Slaap lekker straks en suc6 morgen!
    Xxx Esther

• 14 Juli 2014 - 21:42

Leonie En Andre:

Goed te lezen dat het even wat minder lastig is. Goed dat je er foto's bij zet anders zou ik bijna denken dat je toch stiekum de trein had genomen en op terrasje aan een ijsje zit te lurken in Florence ;-).
    Jullie zijn al verder dan contador en vroem! En de rest neemt al een rustdag in de toer! Dus: respect Bro en clean sis!
    Liefs LnA

• 14 Juli 2014 - 21:46

Marga En Arjan:

Heerlijk weer om te lezen. Het klinkt alsof jullie 'erdoor' zijn. Beter dan er doorheen zitten!

• 14 Juli 2014 - 21:49

Herman-Ria:

Hallo Johan en Anita , tjonge jonge wat een prestatie leveren jullie. Als ik jullie reisverslagen vergelijkt met andere ,nou dan zijn jullie echte km-vreters!! Petje af en zeker voor Anita . We hadden het er de afgelopen zaterdag tijdens de Festiviteiten hier ,waar we jullie toen ook ontmoette , met andere mensen over die jullie toen ook gezien hadden en die volgen jullie nu ook op de Website ( jullie worden hier nog een gespreks onderwerp!!!). Een vraagje; wij komen in de eerste week van augustus in Hoofddorp want dan gaat mijn jongste zoon met vakantie en dan passen wij op de poezen en het huis, als jullie het leuk zouden vinden willen we wel eens langs komen maar dan moet je je naam en adres maar doorgeven op mijn mailadres! Geniet met volle teugen van deze mooie tocht en hopelijk bijft alles naar wens verlopen, groetjes en sterkte, 2 trouwe fans,Herman -Ria.

• 14 Juli 2014 - 21:49

Lenneke:

Fijn dat de dag vandaag beter verlopen is. Wat een prachtige omgeving, dat is echt genieten tijdens het fietsen. Gaan jullie met de kerst ook op de fiets heen? Haha
    Wens jullie morgen weer een fijne fietsdag.
    Liefs Lenneke en Wim

• 14 Juli 2014 - 21:56

Ma&pavama:

De stemming is weer positief, jullie worden nog natuurbewonderaars en de gezichten tonen nog geen afmattende trekken. Schieten nu lekker op. Zaten vandaag echt op jullie bericht te wachten, maar we zijn weer helemaal gerust gesteld. Maak het lekker rustig af en geniet vooral. Ma&pa xxx

• 14 Juli 2014 - 23:10

Anouk:

Fijn dat jullie vandaag zo,'n goede dag hebben. Dat geeft weer moed. Xx Anouk

• 14 Juli 2014 - 23:25

Fredder:

Jaja, de natuur is daar schitterend, zeker een ode aan Hans Reitsma
    De alpen zijn nu achter jullie nu alleen nog maar dalen richting de po-vlakte
    Hou het goed
    Geniet van elk vergezicht en jullie fietstocht, jullie zullen er nog lang over praten hoe gaaf het is wat jullie nu aan het doen zijn nu. Geloof me
    het is zo herkenbaar
    Gr fredder

• 15 Juli 2014 - 00:00

Kees Broodtrommel:

Nu jullie de bergen uit zijn: wie had uiteindelijk de bolletjestrui?

• 15 Juli 2014 - 08:49

Edith:

Wat heerlijk dat het nu weer wat makkelijker voor jullie wordt.en die zware Alpen rit achter de rug is maar wat kunnen jullie trots zijn op je zelf dat je dat toch maar ff geflikt hebt.en dan nog na zo'n rit ook het thuis front op de hoogte houden jullie moeten wel heel sterk zijn.
    Lieverds geniet nog van alles om je heen enne verwen je zelf ook eens met een rust dag.
    XXX P en E

• 15 Juli 2014 - 09:02

Frans En Lia:

Mooi dat jullie uiteindelijk de alpen goed zijn doorgekomen en ja het was natuurlijk wel afzien. Nu lekker de Po vlakte door. Maar vergis je niet in Toscane. Heuvel op heuvel af, maar ook dat gaan jullie wel redden. Rome gloort al aan de horizon toch!!

Groeten,

Frans en Lia

• 15 Juli 2014 - 11:43

Elly.koekenbier:

Ik ben erg onder de indruk van jullie prestaties. Ik leg het al af bij het beklimmen van het Kopje van Bloemendaal. En dan ook nog het weer dat niet altijd meezit. Nou hou nog ff vol. In ieder geval in italie lekkere pasta,s eten.
    Veel liefs van Elly en Cor

• 15 Juli 2014 - 11:47

Heimen:

Johan, Anita,

Ik heb me nu pas aangemeld voor jullie blog nadat ik vermanend hier op kantoor werd aangesproken dat ik dat nog niet gedaan ha! Super om jullie avondturen te lezen, hopelijk ga ik dit zelf ook nog eens voor mijzelf creeren om zo'n top tocht te maken! Wat een avontuur! Geniet met volle teugen, hier bij KPN "niets aan de hand" dus geniet lekker daar!

Heimen

• 18 Juli 2014 - 15:31

Henk Schults:

Hoi Anita en Johan, wat een kanjers zijn jullie om elke dag toch maar weer van die
    grote prestaties onder alle weersomstandigheden te volbrengen. Maar jullie geven
    elkaar heel veel steun en je maakt en ziet natuurlijk erg veel. Het mooiere weer gaan
    jullie nou tegemoet en het wordt vlakker, dus zal het wat gemakkelijker gaan. Wens jullie
    nog hele fijne fietsdagen, veel liefs Henk