Dag 4, Julich-Andernach - Reisverslag uit Andernach, Duitsland van Anita Marle - WaarBenJij.nu Dag 4, Julich-Andernach - Reisverslag uit Andernach, Duitsland van Anita Marle - WaarBenJij.nu

Dag 4, Julich-Andernach

Door: Johan en Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

07 Juli 2014 | Duitsland, Andernach

Dag 4,

Julich- Andernach, 133 km (465 km),

Na een matige nacht, ja dat krijg je als je boven een Café slaapt, in Duitsland, en er zij altijd wel een paar schreeuwerds. Ach, het hotel was verder echt uitstekend n het ontbijtje ook. We kijken nog eens kritisch naar onze bagage en besluiten 2 kg aan gewicht terug te sturen naar Nederland via t Hotel wordt t in een pakketje verstuurd.

ETEN & DRINKEN
Wat eten we zoals op een dag? Nou een stevig ontbijt met 2 broodjes, een yoghurt, wat fruit, drie glazen drinken, en soms een ei erbij. Daarna elk uur eten. Dus een banaan, nog een broodje, nog een stuk fruit, of gebak bij de koffie. Dan de lunch, die hebben we nu twee keer via een supermarkt gedaan, met lekkere verse broodjes en beleg. Bij die restaurants zit je snel aan de vette bende en daar hebben geen zin in. Brood daar zit meer in...., na de lunch ook weer elk uur eten. Dus weer fruit, of nog een reep of een appel, of nog een broodje of een krentenbol. Zo gaat dat de hele dag door.... En nee je hebt geen honger.... En je komt niet aan. We drinken ongeveer 3-4 liter water tijdens de rit (vandaag was het ook weer heerlijk weer), en op het terras een paar glazen cola, als we een stopje maken in de middag.

DE TOCHT. VANDAAG
We begonnen met een windje tegen, het ging lekker, Anita heeft een uur op kop gereden, de windkracht 2 viel mee, en later begon de wind te draaien naar zijwind. Van Julich naar euskirchen. En daar begon het gezeik weer regelmatig, verkeerd rijden, ff terug, hier nou links of de volgende, wat is de richting ook al weer, en dan denken dat je op de route zit, maar paralel rijden. Ach ja, we hebben wel wat omgereden, maar aan het richtingsgevoel ontbreekt het niet. Het maakt je af en toe wat onzeker, maar het gaat wel. Gedurende de rit komt langzaam het besef om onze instelling over de afstand vd kilometers bij te stellen. We realiseren ons dat met 125 km per dag we gewoon van 8.00 uur tot 17.00 uur op de fiets zitten. Heerlijk om dat inzicht te krijgen, vanaf nu no stress als we iets meer zoeken en omfietsen dan verwacht. Prima that's the spirit!! Af en toe rijden door prachtige natuurgebieden, beschermde natuurparken, met soms hele goede fietspaden. Vandaag vlak voor ons vloog een grote roofvogel. Verder naar Remagen, met steeds meer klimmen. Klimmen van 9% , wel kort, maar ook de eerste echte klim van 4 kilometer. Het ging eigenlijk best goed. Op zo'n klim rijd je tenminste niet verkeerd. Bij Remagen hadden we er 100 op zitten, en daar bepalen wat we nog doen. Op naar Andernach, want Koblenz is net te veel van het goede.

Zelfs het laatste stuk wind mee, maar de fietspaden zijn soms slecht door boomwortels en scheuren in het asfalt, kuilen en gaten of losse stenen. Voorzichtig rijden dus, want die bagagedrager moet het wel houden. Anita haar voortas was er bij een drempel ook al een keer afgeslagen, lag al die inhoud op straat.... Ff alles opruimen en weer vast maken.

We hebben vandaag weer genoten. We zitten nu aan de Rijn, een en al grijs volk hier, het is nog net geen Lourdes, maar de omgeving is mooi, nu het eten nog.... We lusten wel wat.

Hoogtepunt van de dag; een 5 kilometer lange afdaling en dan de Rijn zien, dat was mooi.

• 07 Juli 2014 - 18:41

Esther:

Heerlijk om
    Jullie reisverslag te lezen; nu al kijk ik weer uit naar de mail van morgen!
    Succes morgen, en slaap lekker straks

• 07 Juli 2014 - 18:57

Joop Van Nes Jr.:

Mooie verhalen, jongelui. Zet deur!!

gr. Joop

• 07 Juli 2014 - 19:04

Bas Van Baarsen:

Hallo kanjers... Kijk er naar uit om morgen weer jullie verhaal te lezen. Knappe prestatie hoor, 125 km per dag. Vooral veel plezier., gr Bas

• 07 Juli 2014 - 19:30

Lenie:

Geweldig wat jullie doen ! Heel veel fun

• 07 Juli 2014 - 19:59

Jane:

Wat een prestatie, nu al!!!! Heerlijk om te lezen! Geniet en succes!!!
    Dikke zoen

• 07 Juli 2014 - 20:42

Arjan En Marga:

Wat een testcase voor een goed huwelijk, zeg!!!!!!! Petje af voor jullie prestaties en overwinningen elke dag!
    XXX

• 07 Juli 2014 - 21:16

Lenneke:

Wat een heerlijke verhalen om te lezen. Knap dat jullie met zo weinig tassen ook nog 2 kg kunnen missen. Hoop dat het nu beter lukt met die tassen. Zulk oponthoud is balen. Succes en dikke knuffel. Lenneke en Wim

• 07 Juli 2014 - 21:56

Ma&pavama:

Fijn dat jullie als schaatsers gewend zijn om ook naar beneden te kijken om vooruit te komen. Leuke gevarieerde schrijftrent en ontmoetingen. Hoe verzorgen jullie de billen? Succes, elke dag is er 1 en xxx

• 07 Juli 2014 - 21:57

Gerrit:

Morgen even naar de Loreley kijken, terrasje pakken in St. Goar en dan overnachten bij Bingen. Alles vlak (als je gewoon langs de Rijn blijft fietsen. Maar als je ook maar iets landinwaarts gaat wordt het klimmen,
    Heb vandaag al de Radler gekocht, maar zo te lezen moet ik nog de groenteboer en de bakker leegkopen. Voor eten wordt gezogd hier in Speyer.

Tot overmorgen, Tess & Gerrit

• 07 Juli 2014 - 22:18

Frans En Lia:

Hoi,

leuk om jullie belevenissen te volgen en voor ons zo herkenbaar. Het echte werk is nu begonnen met de eerste serieuze klim van 4 km. En wat een heerlijk gevoel wanneer je boven bent en dan lekker kan dalen.

Ik kijk al weer uit naar de mail van morgen.

Groeten,

Frans en Lia

• 07 Juli 2014 - 22:20

Mar En Ar:

Gezellig met de familie Nederland kijken? Wat leuk.

• 07 Juli 2014 - 23:20

Hein Schrama :

Hee kanjers!!
    Leuk om te lezen en geniet ervan. Heel veel succes en ook heel veel plezier!

Groetjes Hein en Wendy

• 07 Juli 2014 - 23:23

Moon:

Lieve Anit & Jo , wat een geweldige verhalen ! Ik heb na het lezen nog meer respect !!
    En Anit ik herken het richting gevoel , net zoiets als naar Hoorn rijden via de Afsluitdijk .... Hihihi dus wat extra km's kijken we niet van op

• 07 Juli 2014 - 23:40

Arnold:

Was het misschien een rode wouw?!? ;-)

Beetje jaloers op jullie mooie tocht, maar op afstand geniet ik mee.

• 09 Juli 2014 - 14:59

Lienke Brugman:

Hi Anita en Johan
    Super wat jullie doen. Na veel gezoek op FB en internet je toch gevonden. Ik vond deze verslagen heel leuk en blijf je nu volgen. Knuffel ook van jaap