Amersfoort - Gennep, 101 km (195), wat een pech... - Reisverslag uit Gennep, Nederland van Anita Marle - WaarBenJij.nu Amersfoort - Gennep, 101 km (195), wat een pech... - Reisverslag uit Gennep, Nederland van Anita Marle - WaarBenJij.nu

Amersfoort - Gennep, 101 km (195), wat een pech...

Door: Johan en Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

05 Juli 2014 | Nederland, Gennep

Het begon prima, een heerlijk ontbijt, echt een top hotel, met hele behulpzame mensen...prettig toch, als je vriendelijk geholpen wordt. 8.00 uur op de fiets, lekker vroeg.

De tassen gaan er moeilijk op, de bagagedrager zit niet helemaal goed, maar we vertrekken van Amersfoort, naar Leusden en volgen de route. De bagagedrager gaat aanlopen, even stoppen en wat corrigeren, er lijkt nog niks aan de hand.

Vandaag willen in de buurt van Venlo uitkomen, Arcen, om een bezoekje te doen aan de Hertog Jan brouwerij, maar dat gaat niet lukken. Een prachtige route, over dijken, met de hele dag wind tegen (Wim, niks voor jou, de hele dag wind tegen.....), kracht 4. Pech 1.... Veel open stukken. En Anita doet veel kopwerk. Grinta...

Op het pontje bij Elst, halen we ook twee fietsers in, met tassen op de fiets en het hetzelfde boekje voor de route. Ook op weg naar Rome. Een heel leuk gesprek met een echtpaar die ook gisteren gestart is en drie weken over de helft doet, naar het Gardameer en volgend jaar de andere helft.

Op naar Nijmegen, over de dijken langs de Waal, vangen we volle wind tegen. En pech 2 het gaat regenen. Ach niet zo erg, de temperatuur is goed.

In Nijmegen hebben we afgesproken met Jose en Joost. Een heerlijk lunch met deze lieve warme mensen gehad. Erg gezellig aan de Waalkade. De lunch werd door hun betaald, dat is nog eens gastvrij. Een gelukspoppetje aan de tas, en die hadden we nog hard nodig...heerlijk die ontmoetingen.

Pech...We gaan weer op weg naar de Ooijpolder, daar loopt de bagagedrager opeens helemaal vast, dus snel terug naar Nijmegen centrum. Een fietsenwinkel zoeken. Gelukkig gevonden hij, die man van Kersten fietsen, was onze held. Anderhalf uur oponthoud, improvisatie, bellen met Ton van Vittorio, waar we het gekocht hadden. Het zit als een huis, daar gebeurd nooit wat mee.... Jaja, verkooppraatjes, of altijd bij een ander... Onze nachtmerrie, materiaalpech. Nou gelukkig geholpen, maar hopen dat het goed blijft.
Weer op weg, naar Ooijpolder..., na tien kilometer een harde knal. Spaak gebroken en een fiks slag in het wiel. Dan sta je daar in de regen en wind op een dijkje... Wat nu. Met een tangetje en een pleister, pielen we alles weer in elkaar, zodat we weer verder kunnen, op naar de dichtbijzijnste fietsenmaker.
Gelukkig Baars in Ubbergen is onze tweede held, weer een uur oponthoud, spaak vervangen en weer door. Het is inmiddels wel laat, we besluiten in het mooie Gennep, maar een Hertog. Jannetje te nemen. B&B gevonden via enthousiaste mensen op het terras, want we zijn kennelijk een bezienswaardigheid, komt door die camera op mijn helm... Iedereen is nieuwsgierig.

Het B&B is super, dat maakt onze zware en moeilijk dag goed.

Nu naar Gennep, lekker eten en voetbal kijken... In het oranje. Veel plezier allemaal met de voetbal.

Groeten!!

Ps, Rene, toch niet zo'n goed idee, om mee te leven alsof je achterop de bagagedrager zit.... Is toch te zwaar.. :)

• 05 Juli 2014 - 18:01

René Paap:

Haha, tja misschien niet zo'n goed idee geweest. Ik verander van plek oke. Nu op je schouder, als engeltje

• 05 Juli 2014 - 18:16

Fredder:

Jeetje wat een pech allemaal, gelukkig nog in Nederland en op zaterdag
    Maar alles weer gelukkig gemaakt.
    Geniet van de wedstrijd.
    Succes
    Gr Fredder

• 05 Juli 2014 - 18:25

Marja:

Toen het begon te regenen dacht ik als eerste aan jullie vanmorgen....maar regen is niet erg (Anita je hebt je gele poncho toch wel bij je?), gelukkig alles weer opgelost, hopelijk morgen een betere dag...fijne wedstrijd vanavond!!!

• 05 Juli 2014 - 19:06

Herman - Ria:

Beste Johan en Anita, ja ik had het gauw gevonden op internet en ik was heel erg benieuwd of jullie al een eigen website hadden en ja hoor,daar stond de website van Johan en Anita ineens voor me in beeld. Aan het verslag te lezen neem ik aan dat jullie het aangeprezen pension De Reiziger in Ottersum gevonden hebben en daar het verhaal geschreven hebben. Eet en slaap lekker in Ottersum en alvast een hele goeie reis toe gewenst en misschien heb je al jullie pechbeurten gelukkig al op gebruikt? Goeie reis en ik zal zeker kijken op de site hoe het jullie verder vergaat en doe de groeten aan paus Franciscus !!! Herman en Ria Bijlard uit Gennep ( de terras mensen).

• 05 Juli 2014 - 19:58

Rene Ook Wel RenKat:

2 helden.....
    Wat en rit zeg, veel tegenslag te boven gekomen. Beter hier dan buiten de NL grenzen.
    Fijn om te lezen, en mee te leven. Johan ik zat bij Anita achterop, wilde jou ontlasten.....:-)
    Het grote avontuur is begonnen. Doe voorzichtig en Val maar niet net als Cav voor de eindstreep. Johan een Xxx voor die kanjer naast je. Grt Rene

• 05 Juli 2014 - 21:28

Fran En Lia:

Hoi Kanjers,

Soms zit het tegen en soms zit het mee, maar hopelijk nu opgelost toch en net zoals met regen "het regent nooit de hele dag" dus pech heb je ook nooit de hele tocht. Vanaf nu gaat het vast helemaal goed komen. Leuk om te lezen dat jullie al mede fietsers ontmoet hebben. Is altijd leuk om de verhalen en motivaties te horen.

Groeten,

Frans en Lia

• 05 Juli 2014 - 21:45

Anita Van Marle:

Wat een leuke reacties allemaal, we smullen ervan!!

• 05 Juli 2014 - 22:22

Jannie En Andries:

Lieve Johan en Anita ,wat een pech .Morgen gaat het vast beter.
    Althans. Dat wensen we jullie. Toe .nog veel voetbalplezier voor morgen een goede dag .
    En voor. Straks. Lekker slapen. Knuffel. Xxx

• 06 Juli 2014 - 07:24

Willeke Hoekstra:

Mogge Anita en Johan! Nieuwe dag!! Zet hem op!! Zonder tegenslag vandaag!! Knuffels van ons

• 06 Juli 2014 - 09:23

Lieke:

Lieve kanjers,
    Hou vol! De eerste dag afzien, brengt vast andere mooie dagen met zich mee.
    En heerlijk om zoveel leuke mensen te ontmoeten, dat maakt een dag weer goed.
    Hoera, we zijn door met de voetbal. Wat een pittige wedstrijd, maar wel verdiend gewonnen.
    Op in het oranje naar woensdag.
    Liefs, Lieke

• 06 Juli 2014 - 10:54

Arjan:

Beter effu in Nederland die pech, met op elke hoek een fietsenwinkel dan verderop. Zo, nu zijn de kinderziekten eruit. Een beetje heldendom kan niet zonder ontberingen.

• 06 Juli 2014 - 11:25

Reinier Kreuger:

Hoi wat een pech allemaal, heb je als we hier fietsten nooit. Maar dan maar wat pech in het begin, hebben jullie dat alvast gehad! Nu verder zonder die toestanden.
    Johan en Anita veel succes verder blijf jullie volgen.
    Gr. Reinier

• 06 Juli 2014 - 11:38

Gerrit:

Het is een duurproef. Je zult meerdere tegenslagen moeten doorstaan, maar er is altijd licht aan het eind van de tunnel. Het komt wel goed. De radler zal koud staan op woensdag (alleen zal je het met duits kommentaar moeten bekijken) hier in Speyer.

Tot woensdag,
    Tess & Gerrit
    P.S. Tegenwoording hebben de duitsers ook goede fietswinkels en ze kunnen ook heel goed sprinten (in nederlandse dienst).

• 06 Juli 2014 - 11:50

Martijn Barendse:

De wind wint... Altijd. Daar helpt geen pleister tegen. Mooi om te lezen hoe positief jullie blijven. Bij NL zat het ook niet mee, maar als we ook al met penalty's kunnen winnen waar zijn we dan nog meer toe in staat? Helaas voor jullie wel een kort nachtje dus. Maar dat haal je wel weer een keer in. Over drie weken :)

• 06 Juli 2014 - 13:51

Floor:

Hoi Anita,
    Wat een onderneming. Ik ben trots en jaloers op je! Hartstikke knap wat je doet en dan zit het ook nog af en toe niet mee. Dat weer komt wel weer goed. Al te heet wil je het ook niet hebben natuurlijk. Zet 'm op en succes met de volgende etappe.
    Liefs,
    Floor

• 06 Juli 2014 - 15:17

Kees:

Ha Anita en Johan,
    Nog een hele goede reis, veel plezier en goed weer en over de bagagedrager: elk nadeel heb ze voordeel:, je kan beter nu meteen alle kinderziektes hebben aan je fiets en ze direct verhelpen, dan straks in de bergen (zonder fietsenmakers en goede spullen)!
    Heel veel plezier, en als je geen zin meer heb, eet een taartje! (althans dat deed ik tijdens mijn fietstocht door Schotland, begon met elke dag 100 km en na een week elke dag 20 km...)
    Liefs,
    Kees Broodtrommel

• 06 Juli 2014 - 20:37

Henk Schults:

Lieve Anita en Johan, wat een pech om zo de reis te beginnen, hopelijk blijft het hierbij en
    gaan jullie nu alleen maar kilometers trappen met mooi weer en lekker genieten van de natuur.
    Wens jullie veel succes en ik blijf jullie volgen.
    veel liefs Henk