Tips voor Rome reizigers - Reisverslag uit Zandvoort, Nederland van Anita Marle - WaarBenJij.nu Tips voor Rome reizigers - Reisverslag uit Zandvoort, Nederland van Anita Marle - WaarBenJij.nu

Tips voor Rome reizigers

Door: Johan en Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

08 Augustus 2014 | Nederland, Zandvoort

Wil jij ook een fietstocht maken? Dan geven we de volgende tips mee. Wij zijn als beginnende lange afstand fietsers wel tot een aantal conclusies gekomen.

De tips lukraak door elkaar:
Neem minder mee, bespaar op je gewicht.
Denk goed na of je op een racefiets gaat, de wegen in Italië zijn echt slecht.
Denk na of je racefiets het bagage gewicht aan kan. Wellicht met karretje rijden, of met max 8 kilo op achterwiel.
Het eerste deel naar Bregenz is erg goed en heel mooi, veel over goede wegen, als je je maar aan de route ven Reitsma houdt
GPS is wel aan te bevelen. Alleen het boekje is beperkt en je rijd bewust en onbewust veel verkeerd en om.
Zelf belle met Hotel is het beste, boeken via internet kan ook, maar soms zoek je je rot naar het Hotel, wat elders blijkt te zijn, of een dependance heeft.
Neem reservemateriaal mee voor je fiets, wellicht ook een goede vouwbare pomp.
Als je lange ritten maakt, vergeet niet te eten, elk uur!
Wifi is niet overal vanzelfsprekend en even kwalitatief.
De was van vuile kleding kun je bijna in elk hotel laten doen, kost meestal 5-10€, inclusief drogen uiteraard.

  • 15 Augustus 2014 - 12:28

    Herman - Ria:

    Hallo Johan en Anita , ja het is al weer meer dan een maand geleden dat jullie in Gennep stonden en wij spontaan met elkaar aan de praat kwamen. Nadien heb ik jullie trouw gevolgd via de website en onze bewondering uit gesproken over jullie prestatie. In het begin dacht ik nog wel waarom hebben die zich zelf zo'n zwaar schema op gelegd ,maarja ik besef natuurlijk ook nu dat jullie nog tot de werkende generatie behoren en niet zo als wij tot de gepensioneerden. Niet alleen jullie tocht maar ook van een goede vriend van mij,die pas Santiago heeft gedaan ,bracht bij mij wel weer het fietsgen in beweging. Ik ben op het ogenblik druk doende met allerlei informatie te vergaren tav. de Santiago tocht en ik probeer een fietsmaatje te vinden voor 2maanden (mei-juni 2015) want Ria en ik hadden deze tocht altijd al in gedachten maar door allerlei omstandigheden + achteruitgang Ria's fysieke prestaties (door operatie),moet ik nu alleen of een maatje vinden, maar we hebben nog even de tijd. Bij je tips zie ik ook de opmerking over racefietsen en daar verwonderde ik me natuurlijk over dat jullie dat zo gedaan hebben maar wij kunnen dat makkelijk zeggen want wij hadden al in 2001 in Baarle-Nassau (hebben we tot 2005 gewoond)2 Giant-randoneur fietsen gekocht (en die zijn best prijzig!) met de bedoeling ooit Santiago te rijden maar bij leven en welzijn komt her misschien voor mij nog van.Als ik hem alleen ga rijden ga ik daarna door naar Aveiro (heeft mijn jongste zoon een huis want die is getrouwd met een Portugese,wonen en werken wel in Nederland-Hoofddorp). Groetjes en misschien tot hoors,Herman en Ria uit Gennep.

  • 15 Augustus 2014 - 22:11

    Herman-Ria:

    Hallo Johan en Anita, jullie zullen wel denken is die man kinds aan het worden door zijn verhaal 4x te plaatsen ,nou dat komt omdat de site vanmiddag niet goed werkte (werd naderhand ook aangegeven en lag eruit) en na het drukken op Reactie plaatsen , gebeurde er niks (achteraf natuurlijk wel , zoals ik nu zie!) Ik moet nog lachen als ik nu deze site bekijk , groetjes Herman-Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zandvoort

Anita

Anita en Johan vertrekken 4 juli vanuit Zandvoort naar Rome. Op 25 juli komen we daar aan op het Sint Pieterplein in Vaticaanstad en gaan we haar 50-ste verjaardag vieren. We reizen via de http://www.reitsmaroutes.nl/

Actief sinds 18 Juni 2014
Verslag gelezen: 694
Totaal aantal bezoekers 26166

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2016 - 24 Augustus 2016

Toulouse-Tudeils-Maastricht

04 Juli 2014 - 25 Juli 2014

Ons eerste echte fiets avontuur

Landen bezocht: