Dag 14, Rivalta - Montagnana 108 km (1616) - Reisverslag uit Montagnana, Italië van Anita Marle - WaarBenJij.nu Dag 14, Rivalta - Montagnana 108 km (1616) - Reisverslag uit Montagnana, Italië van Anita Marle - WaarBenJij.nu

Dag 14, Rivalta - Montagnana 108 km (1616)

Door: Johan en Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

17 Juli 2014 | Italië, Montagnana

Dag 14, Rivalta di Veronese - Montagnana 108 km (1616 km),

Na een heerlijke avond in de tuin van het B&B, waarbij we als enige gasten verwend werden met een soort privé kok. Alles vers van het land, worsten, kazen, bordje spaghetti vooraf, wat een heerlijke avond. Voor het eerst een flesje wijn bij het eten (en op) en we kwamen niet onder de Grappa uit.... Ach onze Piet drinkt het als water dus wij worden er vast niet slechter van.

We vetrekken 8.30 vanuit Rivalta. Op naar Verona, daar verheugen we ons op. Het gaat weer voorspoedig, mooi weer, dwarrelend verfrissend windje, goede wegen (ook later wel hele slechte stukken gehad, onverhard). In het begin krijgen we een paar fikse steile klimmetje voor de kiezen. Veel wielrenners in deze buurt achter het Garda meer. De Italianen zien er allemaal tip top uit. Mooie wielerpakjes, bruine benen, prachtige fietsen, zonnebrilletje. Echt stijlvol.

Na deze pittige kilometers, komen weer mooi stukken, met vergezichten over het dal, boomgarden met fruit, en de restanten van de alpen. Ja dan rijd je keurig volgens de route en dan is er in die straat markt.... Anita houdt van markt, dus lekker lopen. 700 meter wandelen we over de markt van Bussolengo. We rijden even later het schitterende Verona in. We pakken een terras, en rijden en wandelen naar de mooie plekjes, het Castelvecchio, de arena en we gaan langs het balkon van Romeo en Julia. Het barst van de toeristen, maar toch. Ze reageren ook op ons... Uit Nederland?? Op de fiets??? Grappig, dat enthousiasme.

We bewaren goede herinneringen aan Verona, dus daar denken we natuurlijk even aan terug. Sturen Ruud even een appje, want hij zorgde ervoor dat we destijds naar de Aida konden kijken, een live opera in de Arena. Wat een heerlijk stad is het toch.

Klaar met het toerisme, we gaan op zoek naar een bikeshop. Voor lucht in de banden en voor het achterwiel. Er zit pittig wat speling in het achterwiel en knalt af en toe door de spanning die erop staat. We hopen maar dat hij het houdt. De bikeshop gaat dicht en wil ons niet helpen. Ze gaan lunchen en rond 16.00 heeft hij pas tijd. We besluiten maar door te gaan.

Via allerlei kleine dorpjes, boerenweggetjes, goede fietspaden en plaatselijke doorgangswegen gaan lekker door. We eten in Mambrotta lekke olijfbrood met zalige ham en tanken veel vocht. Op naar Montagnana.

Wat een prachtig oud stadje is dat. Verrast rijden langs die volledig ommuurde stad. Eerst naar het B&B, want dat is gisteren goed bevallen i.p.v de hotels. We worden weer gastvrij ontvangen. Goede Wifi, de was wordt gedaan en het beste restaurant uit de buurt wordt ons keurig aanbevolen.... We zij weer gedoucht en hebben honger....

Tot morgen!

• 17 Juli 2014 - 18:24

Gerrit:

ziet er goed uit. had je niet gewoon kunnen vliegen naar Verona en vanaf daar fietsen. Had een hoop water (regen, huilen, etc) gescheeld

• 17 Juli 2014 - 18:43

Marga En Arjan:

Wij krijgen ook honger van dit stukje, maar voor we gaan eten onze reactie. We worden op straat aangehouden en iedereen leeft met jullie mee. Tranen vloeien als het over de Alpen gaat. Geweldig en nu toch ook wel behoorlijk genieten zo te lezen.

• 17 Juli 2014 - 19:02

Edith:

Wat heerlijk weer te lezen dat jullie zo goed gaan . En leuke dingen meemaken.
    Ga zo door en tot morgen .gr Edith

• 17 Juli 2014 - 19:12

Lenneke:

Hoi Anita en Johan.
    Weer een heerlijke geniet-dag voor jullie geweest. Leuk die foto's van Verona. Ben daar vroeger ook geweest en opera Aida gezien. Een hele belevenis die je nooit meer van je leven vergeet. Leuk om ook de tijd te nemen voor een marktbezoek. Lekker gemoedelijk die B&B.
    In Nederland vinden wij dat ook leuker dan een hotel. En je hoort ook wat meer over de omgeving. Fijne avond en morgen weer een heerlijke dag gewenst.
    XXX Lenneke en Wim

• 17 Juli 2014 - 19:29

Joop Van Nes Jr.:

Wat hebben jullie de laatste paar dagen toch weer veel meegemaakt. Een klein beetje, let een een heel klein beetje, jaloers!

• 17 Juli 2014 - 19:39

Ed:

Heerlijk dat jullie zo genieten onderweg. Gr Ed

• 17 Juli 2014 - 19:48

Fredder:

Nou nou, het gaat lekker
    Ik herken wederom veel van mijn eigen ervaring.
    Geniet ervan het is jullie gegunt.

Via welke richting gaan jullie naar Rome? Via toscane???
    Gr freddder

• 17 Juli 2014 - 19:54

Herman-Ria:

Hallo Johan en Anita , ik dacht even bij het zien van de foto van de arena in Verona dat jullie al in Rome stonden , maar dat was dus nog niet het geval . Johan ,het is te hopen dat je achteras het houd maar ja , die kan beter kraken dan je knieen moet je maar denken. Fijne fietsdag weer morgen , groetjes Herman-Ria.

• 17 Juli 2014 - 20:02

Pauline:

Inmiddels hoort het bij het ritme, elke avond even jullie avontuur verder lezen! Echt genieten!

• 17 Juli 2014 - 20:13

Frans En Lia:

Hoi,

fijn te lezen dat jullie zo genieten en dat de B&B goed bevalt. Wat is jullie route precies?

Heerlijk om te lezen en wij zijn stik jaloers. Na twee weken werken willen we ook weer fietsen.

Groeten,

Frans en Lia

• 17 Juli 2014 - 23:41

Ma&pavama:

Een bijzondere dag die qua datum en gebeurtenis altijd zal blijven hangen. Het is te merken aan jullie dat jullie Rome beginnen te ruiken of dat jullie de paus horen zeggen: "Laat die kinderen maar tot mij komen". Ook gaan jullie mogelijk B&B meer waarderen dan een hotelletje. Er kan de komende week natuurlijk ook wel eens een dag slecht weer komen of omrijdingen, maar het is aan jullie te merken dat je niet alleen meer met die prestatie bezig bent, maar ook aan jullie vakantie. En dat mag ook een rol meespelen. Geniet samen nog maar een paar weken. En erg leuk elke dag weer jullie positiviteit te kunnen lezen. Trap en geniet ze met xxx van ma&pa

• 18 Juli 2014 - 01:49

Marja:

Na een dagje mee helpen op het strand ga ik er nog altijd even voor zitten om jullie story te lezen. Ook al ben ik laat thuis....toch weer even benieuwd naar jullie dag!! En het is fijn te lezen dat het allemaal ietsje beter gaat, ook al realiseer ik me nog steeds goed dat 100 k fietsen op een dag heeeeel veel is!!! Mijn petje neem ik af en maak een diepe buiging voor jullie twee. Kus vanuit een zonovergoten Zandvoort!! Welterusten en tot morgen weer....

• 18 Juli 2014 - 12:20

Martijn Barendse:

Ha fietsers, dat achterwiel van Johan heeft het zwaar te verduren. Wat kan helpen is als je de fietsenmaker vraagt de naven te smeren. In het italiaans is dat iets van: lubrificazione mozzo posteriore. Volgens een fietssite moet dat om de 2000 a 3000 km gebeuren, dus kan geen kwaad!

Succes!

• 18 Juli 2014 - 13:17

Pamela:

Anita en Johan, wat een avontuur. Rome komt in zicht! Heerlijk om jullie verhalen te lezen. Hebben jullie de ergste bergen gehad of komen er nog Apenijnen...?