Dag 13 Auer-Rivalta di Veronese 109 (1508 km) - Reisverslag uit Avio, Italië van Anita Marle - WaarBenJij.nu Dag 13 Auer-Rivalta di Veronese 109 (1508 km) - Reisverslag uit Avio, Italië van Anita Marle - WaarBenJij.nu

Dag 13 Auer-Rivalta di Veronese 109 (1508 km)

Blijf op de hoogte en volg Anita

16 Juli 2014 | Italië, Avio

Dag 13, Auer/Ora - Rivalta di Veronese 109 km (1508 km)

Na een heerlijke zomeravond in Ora, waar een soort "Ora-culinair" tiroler avond was en de inwoners van het dorpje zich vermengden met de toeristen, gingen we weer vol goede moet op pad. Tussen de alpen van Zuid Tirol, dalen we lichtjes van via de Aidige/Etsch richting het Garda meer.

Lekker heet, vertrekken we met een pakketje voor de post. Bijna twee kilo ruimen we weer op en alles wat voor de warmte mee was sturen we naar huis. Even van de route af om een postkantoor te zoeken, de eerste is aan het verbouwen. De tweede is druk, maar na een half uurtje is het pakketje op de post. Naast het postkantoor zit een terras, dat nodigt zo uit voor een kopje koffie, we gaan even lekker zitten ondanks dat we pas 5 kilometer hebben gereden.

Dag 13... En net nadat we een kort filmpje opnamen, wat we elke dag doen, stak er een zwarte kat over. Wat gaat betekenen?

Nou we verklappen het maar vast... Niks gebeurd. We rijden weer door de prachtige landschappen, het is heerlijk, windje stil, fruit boomgaarden, wijngaarden, leuke dorpjes, langs het berg riviertje, en gelukkig goede fietspaden.
De puzzelrit bezorgd geen hoofdbrekens en in no time zitten we in Trento aan de koffie. Met een sandwich, want we eten natuurlijk alleen gebak als we het moeilijk hebben (dus hebben we 12 dagen gebak gehad....). Elk uur eten om de energiespiegel op peil te houden. We geven de lieve Barista een fooitje en ze stopt prompt onze wielertruitjes vol met vers geplukte pruimen. Prachtig. Hebben we weer wat te eten over een uur....
We lunchen in Rovereto, waar we een grote salade krijgen met echte Italiaanse panini, ja life is good....

Dan de laatste 40 kilometer, de weg schrijft voor over een brug rechts af.... Alles dicht. De brug is afgesloten. Ja..... En nu? Terug rijden en kijken waar we de rivier weer over kunnen. Het lukt via een drukke autoweg, want je ziet met die hitte (inmiddels dik 35C) geen kip op straat. Grote vrachtwagens rijden achter ons... Ja we moeten toch naar de andere kant. En dan daar de route weer op zien te pikken. Uiteindelijk lukt het allemaal weer.

Nu nog dertig kilometer, de afslag naar het andere dal gaat naar het Garda meer, wij volgen een parallel dal op ongeveer 20 kilometer. En ja hoor komt er een windje opzetten.... Pffff, altijd weer die verdraaide laatste loodjes. Een windkracht 5-6 vol tegen is het rustig aan kop over kop. Toch weer even pittig...

We komen aan een piepklein dorpje, even zoeken naar het Bed en Breakfast agriturisimo, want voor het eerst hebben we geen hotel geboekt. Spannend... We worden ontvangen door een oud klein Italiaans wijffie. Prachtig. Je verstaat er geen reet van, maar het komt allemaal goed. De was wordt met de hand gedaan en hangt aan de waslijn. Johan vergaapt zich aan de Eddy Merckx shirts met handtekening, want hij schijnt hier elk jaar te logeren. Laten we eens onbescheiden zijn... Natuurlijk Eddy Merckx en wij... Toppers onder elkaar. We voelen ons direct thuis. We zien nog net Tony Galoppin de touretappe winnen... En rust....

In de tuin maakt Johan zijn Sudoku (niveau 2) in opdracht van zijn broer om de hersens te trainen bij vermoeidheid.... Maar neehhh...

Nu een wijntje en spaghetti van het huis, die Graziella gemaakt gemaakt heeft, en vooral nagenieten van een zwoele zomer avond.
Bella Italia!!!

Tot morgen!!

• 16 Juli 2014 - 19:15

Arjan En Marga:

Lekker, lekker, zo gaat ie goed , zo gaat ie beter, alweer........Genieten van bella Italia. Ga zo door lieverds.
    XXX

• 16 Juli 2014 - 19:20

Lenneke En Wim:

Dit klinkt heel relaxt. Lekker warm weer en alle spullen voor de kou naar huis.
    Morgen langs Gardameer. Ook zo'n mooie omgeving. Geniet en veel plezier maar weer.
    Xxx

• 16 Juli 2014 - 19:44

Bas Van Baarsen:

Lieve mensen, ik kijk wéér uit naar jullie verhaal morgen, tot dan

• 16 Juli 2014 - 20:02

Jannie En Andries:

Wat lekker. Voor jullie dat. Het nu goed gaat . En dat je er van kan genieten . Fijne avonden voor morgen. Weer een fijne dag. Knuffel van ons :-)

• 16 Juli 2014 - 20:09

Marja:

Gelukkig was het getal 13 en de zwarte kat jullie goedgezind vandaag!! Top gaat lekker zo!!!

• 16 Juli 2014 - 20:41

Rene:

Hier ook bella nederland. Net 70 km gefiets, nu in de tuin wind stil ook hier is het leven mooi.
    Maar in Italie kan het nog mooier. Fijne avond enjoy life. Renkat.

• 16 Juli 2014 - 20:47

Leonie En Andre:

Mooi dat het van een leien dakje gaat, nou ja, op wegwerkzaamheden en zo na dan.
    Heb niet gezegd dat je sudoku's maken na inspanning kon trainen. Het maken van dat soort opdrachten is veel moeilijker tijdens flinke inspanning. Laat Anita maar een paar sommetjes voor je opstellen en die maak je voor je weg gaat en nog een keer bergop ( zelfde sommetjes). Oplossen duurt dan veel langer of je komt er zelfs niet uit.
    Trouwens heeft Maureen ook weer een beetje gelijk, en moet je als beginner misschien eerst eens beginnen met sudoku nivo 1? :-)
    Je kan het ook gewoon niet doen en genieten!
    Have fun
    AenL

• 16 Juli 2014 - 21:55

Herman - Ria:

Hallo Johan en Anita , zoals ik uit jullie reisverslagen kan lezen gaat het gelukkig allemaal voorspoedig. Het is maar goed dat je alleen even gebruik moest maken van de snelweg om over de rivier te komen anders hadden we zeker over jullie gelezen in de Gelderlander. Toen ik vanmorgen bij de dokter moest zijn in Ottersum (deze ligt tegenover de Reiziger),zag ik de eigenaar daar buiten staan en ik vroeg of hij jullie nog kon herinneren (en ja hoor!!)en toen zei ik waar jullie al waren ,nou hij wist van jullie waar je naar toe wilde, hij kon z'n oren niet geloven, ik vroeg al aan hem ,heb je hun fietskleding soms aan de overkant ( de RK kerk)gewassen in WIJWATER?? Groetjes en hou jullie taai, Herman- Ria

• 16 Juli 2014 - 22:09

Wiesje:

Hey Anita en Johan het zo ontzettend leuk om de verhalen te lezen, veel herkenning:). enne Johan 'k lees dat Anita het soms zwaar heeft maar 'k zag toch ook een beetje afgepeigerd gezicht van jou op de foto haha. Geniet ervan voor je het weet is het weer voorbij. btw leuk om te zien dat Anita al een wielertenue aan heeft op d'r lijf (witte voeten aftekening van de sokken):).

enjoy!!! Marc & Wiesje

• 16 Juli 2014 - 23:39

Frans En Lia:

Hoi,

dus ook dag 13 incl. zwarte kat gaat helemaal goed. Het leven is goed begrijpen wij daar in Italië.

Fijne dag morgen.

Groeten,

Frans en Lia

• 17 Juli 2014 - 07:54

Lucia:

Het einddoel komt in zicht. 35 gr is wel erg heet maar beter dan regen! Een belevenis waar je U tegen zegt. Have fun. Iedere morgen om 7.15 lees ik jullie reis verslag. hoe moet dat straks? haha

• 17 Juli 2014 - 08:13

Lana:

Lekker hoor dat het voorspoedig gaat! Was 'Ora-Culinair' net zo leuk als bij ons in Zandvoort? Je zou zeggen dat ze in ieder geval heerlijke scroppino's moeten hebben! ;-)

Misschien mag ik het niet vragen maar hoeveel kilometer moeten jullie nog? Veel plezier nog en ik hou jullie blog met veel plezier in de gaten! X

• 17 Juli 2014 - 08:25

Manon:

Superleuk om elke dag jullie verhalen te lezen. Nog heel veel succes en plezier! X

• 17 Juli 2014 - 15:17

Martijn:

Beleef, geniet en bewonder. Zoals de Italianen zeggen: Chi si volta, e chi si gira, sempre a casa va finire.

• 17 Juli 2014 - 16:00

Paul:

Je hebt wel eens van die momentjes tijden het werken van; pfffff ;-)

Deze had ik ook zojuist en dacht: laat ik eens lezen waar Johan en Anita toch uithangen.

En in 1 ruk alles gelezen. Wat een heerlijk verhaal van jullie twee. Jullie zouden zo een boek kunnen uitbrengen; het is 1 groot avontuur, waar je niet kan wachten om de volgende pagina te kunnen lezen.

En knap dat jullie na z'n dag nog de puf hebben om z'n reisverslag te maken. Gehannes met de WIFI en voor wie doe het nu allemaal? Inderdaad met name voor jezelf! Erg leuk om te lezen en jullie zien te genieten. Ik laat Claudia het ook maar even lezen, wie weet.....

zo, nu snel weer aan het werk met nieuwe energie.