Dag 9, Pfullendorf - Feldkirch, 126 km (1081 km) - Reisverslag uit Feldkirch, Oostenrijk van Anita Marle - WaarBenJij.nu Dag 9, Pfullendorf - Feldkirch, 126 km (1081 km) - Reisverslag uit Feldkirch, Oostenrijk van Anita Marle - WaarBenJij.nu

Dag 9, Pfullendorf - Feldkirch, 126 km (1081 km)

Door: Johan en Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

12 Juli 2014 | Oostenrijk, Feldkirch

Dag 9, Pfullendorf - Feldkirch. 126 km (1081 km)

Topdag!!

Lekker geslapen, een heerlijk ontbijt, in de miezerende regen, met de regenjassen aan op pad, voor een lange zware tocht. Het hotel al de avond ervoor besproken, dus 125 km voor de boeg, de negende dag achter elkaar....

Ja, we hebben het behoorlijk onderschat. Fysiek is het behoorlijk zwaar, het weer maakt het zwaarder en van pech wordt je niet blij, dat is alleen leuk voor het verhaal...

REITSMA ROUTE
Van Nederland naar Bregenz is een fantastische fietstocht. Het eerste deel van de Reitsma route zit erop. Ontzettend mooie weggetjes en hoe verder je komt hoe mooier en verrassender het wordt. Echt een aanrader voor mensen die van fietsen houden, kunnen dit prachtig doen, lekker aan de etappes van Reitsma houden en af en toe een rustdag, of zelfs met een e-bike. Je hoeft niet zoals wij, met een beperkt aantal vrije dagen een missie te voltooien...het kan ook rustiger...:)

GROEIEN DOET PIJN
Ja inmiddels kun je afvragen wat geen pijn doet. Nek, rug, schouders, slapende handen en armen, bovenbenen met stevige spierpijn. Johan moest vlak voor vertrek aan zijn zooltjes beginnen in zijn schoenen en kreeg prompt last van zijn knieën. Die zooltjes zijn snel naar huis gestuurd. Af en toe een vlieg in je oog, van de valpartij nog een zere heup, en voor Anita een blauwe knie een een bloeduitstorting aan scheenbeen en aan haar hand. Beiden hebben ook last van zadelpijn en wordt de Sudo crème gebruikt (Vraag van Willy...).
Je mag het allemaal echt geen pijn noemen, fysiek en mentaal zijn we aan het groeien. Gesprekken, gedachten, ideeën alles gaat door je hooft. Heerlijk om zo los te komen en vol te zitten met endorfines... We zijn blij!
De meeste pijn is natuurlijk het gemis van ons lieve kinderen, Stan, Maureen en Jelle.

DE DAG
We zaten zo in Langgassen, waar een schitterende afdaling met 1-3% begon, ruim 10 kilometer lekker 30-35 km per uur zoeven is heerlijk. Van Obersiggingen naar de Bodensee, ging ook van een leien dakje, even fors verkeerd gereden, maar niet zoveel omgereden, bleek achteraf. De route ging verder door een Betuwe gebied, van Flipje Teil... Allemaal fruitbomen en plantages, erg leuk om doorheen te gaan met alle kronkelende paden. Schitterende dorpjes aan de Bodensee, Langernargen, Lindau, en natuurlijk het bekende Bregenz. Twee terrasjes gepakt, het weer was inmiddels beter geworden en in de middag scheen de zon zelfs.
Van Bregenz naar Feldkirch ging ook heerlijk. Ook weer even verkeerd gereden, maar dat hoort erbij. Bij Bregenz gingen we de grens over naar Oostenrijk, vervolgens een route langs de Rijn via Zwitserland en daarna weer Oostenrijk in waar de Alpen ons toelachen....

Saai als het allemaal goed gaat. De Bondrager wielen houden het goed.

ZONDAG
Morgen een giga zware klim, de Silvrettapas. Eerst klimmen naar Bludenz en dan echt omhoog. Morgen wordt kou, regen en natte sneeuw verwacht. We gaan snel slapen.... En hopen dat er een föhn komt die ons omhoog blaast....

• 12 Juli 2014 - 20:35

Yvonne En Reinier Kreuger:

Hallo Anita en Johan,
    Allereerst petje af

• 12 Juli 2014 - 20:49

Jannie En Andries:

Wij zijn. Zo trots op jullie. Hoe jullie. Het doen . Heel veel succes. Morgen dikke knuffelvan ons.

• 12 Juli 2014 - 20:50

Bas Van Baarsen:

Weer fijn jullie dagervaringen weer te lezen.....Kijk er ook morgen weer naar uit. Lfs, Bas

• 12 Juli 2014 - 20:51

Jenny Dijkstra:

Leuk om jullie verslag iedere dag te lezen ( moet natuurlijk wel als je bij Jannie en Andries logeerd). Ik vind het knap van jullie dat je na de nodige tegenslagen zo positief blijven (houden zo) . Ook de rest van de reis het aller beste. TOi toi toi. Groetjes Jenny.

• 12 Juli 2014 - 20:52

Lenneke:

Hè toppers!
    Wat vervelend al die pijntjes, maar daar kom je niet onderuit na zoveel dagen.
    Maar dat hebben jullie nu gehad en kan alleen maar beter gaan. Prachtig die omgeving bij Bodensee en gaat alleen nog maar mooier worden. Ik wens jullie voor morgen heel veel
    succes. Zet hem op en geniet. Zie weer uit naar het verhaal van morgen. Liefs Lenneke en
    Wim

• 12 Juli 2014 - 21:01

Edith:

Wat doen jullie het goed zeg.en wat genieten we van jullie verhalen en foto's.En wat is Duitsland groot hé zo op de fiets er komt geen eind aan. Maar nu zitten jullie in Oostenrijk met ruim 1000 kilometer achter de rug.jullie vliegen er over heen. Petje af , voor morgen veel sterkte met de Alpen . Wij gaan als het mooi weer is wel lui op het strand liggen en aan jullie denken. X xx van ons

• 12 Juli 2014 - 21:16

Andre En Leonie:

En nu voor de bolletjestrui! Wie het eerste boven is weet je bij sivretta pas! Heeel veel sterkte morgen . Met de aito vond ik het een waanzinnig mooie rit en skieen is er fantasties. Ben benieuwd hoe het er op de fiets is. Hou vol!

• 12 Juli 2014 - 21:29

Hans En Hans:

Héhé, wij lekker lui op de bank en jullie maar zwoegen, maar voor zover wij het begrijpen zijn jullie al op de helft, paar toppies nog en je bent er.........petje af hoor, ga zo door, in Rome zijn alle pijntjes weer verdwenen en niet teveel lullen samen, fietsen!!!!!

• 12 Juli 2014 - 21:46

Ma&pavama:

Kom aan, niet gaan klagen dat tegenslagen alleen leuk voor de verhalen zijn. Waar zijn er geen tegenslagen. Jullie zitten nog steeds kerngezond op de fiets, ook al zijn er hier en daar gezonde pijntjes. Morgen over de helft en dus wordt het aftellen. Wat je doet is grote klasse, mede door die kleine tegenvallers, die jullie vakbekwaam oplossen. Dat zijn jullie sterke kanten en daarom slagen jullie ook. Prachtig toch dit te doen en onderweg ook nog eens van de natuur te genieten. Misschien geniet de natuur ook wel van jullie. Maak af waar jullie aan begonnen bent. Het is een levensverhaal. En het is prachtig om jullie verhalen te lezen. Succes verder en blijf positief tegen elkaar. Gr. en xxx van ma&pa

• 12 Juli 2014 - 22:33

Ellen:

Lieve Johan en Anita,
    Het is super om iedere dag jullie ervaringen te lezen!!
    Diep respect!!!
    Super dat jullie dit zo samen mogen beleven!!
    Dikke kus van mij!! Xxx Ellen

• 12 Juli 2014 - 23:42

Marja:

Lieverds.....jullie doen het supergoed, pijntjes zijn er altijd bij zo een topprestatie!!! Bijna over de helft, ook al zullen er nog vele zware klimmen volgen, maar ga vooral zo door, met al jullie positiviteit komen jullie de 25e "gewoon" in Rome aan XXX

• 12 Juli 2014 - 23:46

Elles:

Vandaag hoorde ik op de radio: "Je kan beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen", toen moest ik even aan jullie denken. Dat is geloof ik ook de enige plek die bij jullie niet pijn doet hihi
    Succes morgen
    xxx

• 13 Juli 2014 - 00:43

Arjan En Marga:

Lieverds, wij blazen mee met die fohn! Jullie pakken die bergen "gewoon", zet hem op!!!!!!
    XXX

• 13 Juli 2014 - 02:22

Kees Broodtrommel:

Niet vergeten he: na een moeilijk moment een lekker taartje eten, dat is de enige manier om het te halen, echt! Succes! X

• 13 Juli 2014 - 10:38

Fredder:

Had even een aantal dagen niet meer jullie blog gelezen
    Maar dat is best een verhaal wat jullie meemaken.
    Vandaag gaan jullie de arlbergpas bedwingen
    Hopelijk hebben jullie mooi weer zodat je de vergezichten goed kan zien
    Veel succes beide

Fredder

• 13 Juli 2014 - 10:41

Rob W:

En gisteravond ook nog in het oranje naar de tv zitten te kijken.... Of was het vroeg naar bed voor dag 10. 3-0 gewonnen, derde plaats. Maar jullie gaan alleen voor Goud in Rome, succes en op naar Italië.

• 13 Juli 2014 - 13:06

Rob P.:

geweldige blogs om te lezen. Petje af voor de enthousiasme ondanks de tegenslagen die je af en toe moet verduren. succes met de toertocht.

• 13 Juli 2014 - 14:27

Frans En Lia,:

Het is precies wat jullie net als wij ervaren. De hele dag heerlijk fietsen en of het nu goed of slecht weer is, dat maakt dan niet meer uit. Je fietst je hele kop leeg en krijg de meest bizarre ideeën.
    Ik hoop dat het meevalt de klim naar de Silvreatta pas en dat het weer mee blijft werken.
    Wij zijn inmiddels weer een week thuis maar we missen het fietsen over leuk weggetjes in Spanje.

Groeten,
    Frans en Lia