Gennep-Julich, 137 km (332km) - Reisverslag uit Jülich, Duitsland van Anita Marle - WaarBenJij.nu Gennep-Julich, 137 km (332km) - Reisverslag uit Jülich, Duitsland van Anita Marle - WaarBenJij.nu

Gennep-Julich, 137 km (332km)

Door: Johan en Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

06 Juli 2014 | Duitsland, Jülich

Dag 3,

NEDERLAND
Zo wat een avond, die koffiebonen uit Costa Rica bakten er werkelijk niks van, als je zo de halve finale moet bereiken.. Dan verdien je werkelijk niks. Inspanning en risico nemen, dat hoort er toch bij. Kunnen wij wel zeggen, toch?

We hadden toch maar besloten om thuis in het hotel Nederland te kijken, en maar goed ook... Het werd een latertje. Maar wat geweldig!

We hadden heerlijk gegeten in de stadsherberg in Gennep, en die uitbater komt regelmatig in Zandvoort, heeft een appartmentje in bouwes palace. De wereld is klein. Daar nog België Argentinië gekeken, jammer voor de Belgen en leuk voor Maxima.

KWALITEIT
Ons B&B was geweldig. Uitbater Ton heeft onze was gedaan en was een werkelijk perfecte gastheer. Hij had ook echt een visie op kwaliteit. Alles moet kloppen in kwaliteit, altijd en consequent. Niet verslapen en altijd je klanten maximaal naar het zin maken, dan hebben ze genoeg geld voor je over en komen ze ook altijd terug.... Waar een klein bedrijf groot in kan zijn.... Nu KPN nog...

Ton hielp ons nog even aan de goede maat inbussleutel, toch nog wat aan de bagagedrager verhelpen. Hopelijk houdt hij het vandaag....

Na een superontbijt, 8.45 uur op de fiets. Prachtig weer, maar wind. Wind tegen. Zuidenwind en wij moeten naar het zuiden.....grrrrr.

WIND
We hebben dus de hele dag tegen windkracht 3-4 lopen beuken en voor de niet fietsers onder ons, als je zo'n windje mee hebt dan ga je makkelijk 28-32 km p/u. Normaal, zonder wind fietsen we meestal zo'n 25-28, met gemak. En de hele dag tegenwind betekent circa 22-24 met die bepakking helemaal. Dus het is zwaarder en je gaat minder snel. Helaas... Van Max (toe maar teuntje) hebben we natuurlijk wel geleerd hoe je in de 'beugels' rijdt, dat scheelt een hoop wind, maar toch.
We kunnen er niks aan doen, dus gewoon het maar leuk gaan vinden.

STOM
We begonnen met een fikse omweg, om een kilometer onverharde weg te ontlopen, gingen we zeker 5 km om en kregen we ook nog eens 5 km onverharde weg voor onze kiezen.. Lekker handig, zelf improviseren. Gewoon de route en de boekjes volgen voortaan. Fout rijden doen we regelmatig, soms net een afslag missen of even te ver doorrijden, ach het hoort erbij.
Het stomste van de dag was dat we rechtsaf naar een pontje moesten... Op de pont goed kijken... Bleek de afslag voor een camping te zijn.... Voor een tussenstop. Dus weer terug met het pontje en de weg verder volgen.

ROUTE
Via de mooie Maasduinen, diverse Limburgse dorpjes, altijd leuk. Venlo leuk, maar niet gestopt, Roermond, was lelijk, die hele stad ligt overhoop met wegopbrekingen, verder naar Duitsland. Langs de Maas hebben we een mooie route.... Wel lekker open gebied...Anita heeft weer heel veel kopwerk verricht. Top zo samen.

FIETS
De fiets blijft heel... Tot dat we bij de fiets van Johan een geratel van jewelste horen, ketting stuk, of een tandwiel, wat is het. Shit de schrik slaat je om het lijf.
Is het dan helemaal niks op een racefiets, deze reis? Hebben we teveel mee? Is het materiaal niet goed? Hadden we toch op hybride fietsen moeten gaan?

Gelukkig, een steentje en alles is weer verholpen.. Pffffff, een zucht geeft lucht.
InDuitsland via, unterbruch en oberbruch zitten we plots in een wielerwedstrijd.. Tegen de richting, besluiten tegen de bezwaar makende verkeersregelaar de afgezette weg te vervolgen. Komt er een peloton op ons af.... Snel konden we de stoep op vliegen. Dat ging net goed. Haha, was echt grappig.

DE DAG
Een colaatje en even bijkomen op het terras, kijken naar een stortbui en een hotelletje boeken, we gaan nog 40 besluiten. Het is al 15 uur, dus al een lange dag erop zitten. Toch gaan we ervoor.

Mooi, voldaan, smerig, blij dat alles heel is en trots de dagprestatie geeft terugkijkend een heel goed gevoel. Mooie natuur, leuke dingen, een slang gezien onderweg, prachtige ouwe gebouwtjes, kastelen, kerken enzovoort.
Net lekker gegeten, nou lekker, wel goed. We kregen allebei wat anders dan we besteld hadden. Johan vegetarisch... Dat heeft hij nog nooit gehad..., ach ja, beter voor het herstel.

• 06 Juli 2014 - 21:58

Anita Van Marle:

Dank voor al jullie reacties en opbeurende woorden! Echt geweldig om te lezen :)

• 06 Juli 2014 - 22:06

Margret:

Plussen en minnen, van de minnen maak je plussen en je hebt het gewoon helemaal voor elkaar! Ik krijg bij jullie verhalen bijna zin om die uitdagingen aan te gaan! Enjoy!

• 06 Juli 2014 - 22:15

Marja:

Bij de achtste triathlon vandaag 20 k gefietst, heb veel aan je gedacht Anita!! pffff denk ik steeds...wat is nou 20 k....makkie.....en bij het hardlopen hoorde ik jouw woorden: gewoon je ene been voor je andere blijven zetten.... Dus voor jullie nu ook: gewoon blijven draaien met die benen en dan kom je " vanzelf" in Rome!!! Knappe rit vandaag Jo en Anita!! Meer dan 130 k, ga zo door!!! XXX

• 06 Juli 2014 - 22:15

Frans En Lia:

Hoi,

ja soms zit het mee en soms tegen. Maar blijf het leuk vinden want fietsen is fantastisch en zeker zo'n reis. De onverwachte dingen die je tegen komt makt het super leuk.
    Zorg wel goed voor het materiaal. In Nederland heb je overal fietsenmakers maar dat wordt steeds minder hoe zuidelijker je komt. Naast een reserve bandje hoop ik dat jullie ook nog reserve spaken bij jullie hebben. Overigens op onze reis van Bilbao naar Valancia geen materiaal pech gehad.

Mooie afstand inmiddels afgelegd trouwens. Zet hem op.

groeten,

Lia en Frans

• 06 Juli 2014 - 22:20

Wim En Irma:

De overbuurtjes van nr. 30 wensen jullie heel veel succes!! Wim is jaloers op jullie tocht!! En leest jullie belevenissen met veel plezier!!
    Toy toy toy!

• 06 Juli 2014 - 22:29

Edith:

Hallo luitjes wat hebben jullie al een hoop meegemaakt in die 3 dagen.
    Leuke ontmoetingen ,pech wat een geluk dat je nog in Nederland was en goede hotels.
    We kijken elke avond uit naar jullie verslag en foto's.
    Voor morgen weer een goede reis gewenst en de 2 is er al af top hoor.

• 06 Juli 2014 - 23:34

Hans En Hans:

Hij gaat lekker! Als het zo nog een dag of 20 doorgaat gaan wij ons in ieder geval niet vervelen, spannend hoor! Maar we denken nog steeds op ons bankie, jullie liever dan wij......WE ZIJN TROTS OP JULLIE, XXX

• 07 Juli 2014 - 00:46

Jannie En Andries:

Lekker stel zijn jullie toch,als je maar plezier hebt .
    Morgen succes. En mooi weer .kus xxxxx

• 07 Juli 2014 - 07:32

Lucia:

Spannend weten jullie het wel te maken/ houden. Mooie verhalen Johan, veel leuker dan de CICO verhalen. Geniet van jullie verdere trip. toppertjes!!

• 07 Juli 2014 - 08:14

Stefan :

Hi Johan en Anita,

Mooie reisverslagen, maar wat een materiaal pech.
    Weet dat de wegen richting het zuiuden minder goed worden en het aantal fietsenzaken ook.
    Op de foto zie ik 2 tassen op de fiets van Johan. Dat is voor een racefiets een behoorlijke extra belasting.
    Mischien moeten jullie overwegen om met een goede! ruzak te gaan rijden, om zo het gewicht te verdelen. Wellicht een aantal dingen achterlaten..
    Anyway succes met de trip en geniet ervan!

• 07 Juli 2014 - 08:58

Denise Blaauw:

Hoi Johan en Anita, wat ontzettend leuk om zo op de hoogte te blijven! Ik kijk iedere keer uit naar jullie verslag! Dikke kus, Denise.

• 07 Juli 2014 - 08:58

Mirjam :

Heerlijk om jullie belevenissen te volgen. Wel klote van de materiaaltoestanden !

• 07 Juli 2014 - 10:28

Annemaria Marcel:

Hoi Anita&Jovama,

Wat ontzettend leuk om van jullie fiets avontuur zo op de hoogte te blijven, ik heb nu jullie fietsroute erbij gepakt zodat wij ongeveer kunnen zie waar jullie fietsen. Geniet ervan en het is geen wedstrijd hoor!!!! TOPPERS! Marce.l
    Heerlijk om jullie verhalen te lezen, kijk er naar uit,prachtig avontuur!Dikke kus, Annemaria.

• 07 Juli 2014 - 12:17

Marga En Arjan:

Zolang de verhalen zo lang blijven geloven wij niet dat jullie echte ontberingen ondergaan. Wel heerlijk om zo mee te kunnen genieten. Ga zo door.

• 07 Juli 2014 - 15:30

RenKat:

De tour is vandaag op weg naar Londen langs de Eglise Saint Marle gereden. Popie Jopie kijkt ook mee met Joanvama op weg naar Rome. Forza

• 07 Juli 2014 - 15:56

Zeger En Rita Hartgers:

Heelveel succes naar Rome. We lezen met veel plezier jullie reisverslagen.
    groetjes

• 07 Juli 2014 - 17:30

Anouk:

Erg leuk om jullie zo te volgen. Toy toy toy!!